Sv: Unghäst VM 2010 (Dressyr)
*kl*
ojojoj, nu blev publiken sur och Andreas besviken... Men jag håller med domarna här!
*kl*
ojojoj, nu blev publiken sur och Andreas besviken... Men jag håller med domarna här!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag att man inte ska underskatta Belamour, jag ser honom som en av de bästa dressyrhingstarna vi har i Sverige idag och tror att han i framtiden kommer bli en avelsmatador.
Idag såg han dock lite tråkig ut och man skulle önska lite mera glöd under hovarna.
För övrigt gillade jag Rafael bäst idag.
Ja, Blickpunkt har Belamour positiva sidor, som mjukheten i kroppen och avspändheten men inte den mer negativa "slappheten" i bakkärran och har mer uppförsbacke i rörelserna.
Jag tycker att Dejas ryttare är en av de bästa svenska unghästryttarna som verkligen har förmågan att ta fram energi och utveckla gångarterna ännu mer. Jag är superimpad av hennes jobb med Hermes i synnerhet. Jag gillade inte riktigt honom som treåring men jisses vad fint han har utvecklats under denna ryttare!!
Ja, Anna Svanberg är ju en ryttare som får beröm av utländska medier, bl a Eurodressage, tvärtemot vad de flesta andra svenska ryttarna brukar få under unghäst-VM...
Jag hoppas att uppfödaren får höga bud från bra ryttare så att hon kan tjäna mycket pengar på sin fina häst och ändå få nöjet att följa den upp i klasserna (man behöver ju inte stå som ägare för det). Kanske en sponsor som kan låta samma duktiga ryttare ha kvar hästen för vidare utbildning?