Unghäst som inte lyfter alla 4

O

oof

Hästen är ca 5år gammal, den är inte speciellt mycket hoppad men mest markarbete har det blivit. När man sätter upp ett "hinder" som är högre än en bom på marken så hoppar hon med Bara frambenen och struntar i bak så att hindret rivs :confused:

Sv: Unghäst som inte lyfter alla 4

Sätt upp ett högre hinder och se vad hästen gör, finns många hästar som inte ids lyfta på benen förrän det kommer upp lite i höjd :p min tant hoppar som en kratta över smått men jättebra över lite högre (runt 70 cm börjar hon lyfta på benen ordentligt)

hur är hästen när den lös hoppas över högre hinder? eller har ni inte vågat höja ngt då han inte använder bakbenen?
ponnyn jag rider in vägrar gallopera och hoppa ordentligt förrens hindret är högre än 50cm :/ ganska konstigt att en ponny på 117cm trav hoppar ett 50 hinder frivilligt :P så det kan vara att hästen är lite lat

Jag hade testat att höja lite så det ligger runt 70-100cm för en stor häst Drar den med sig bommarna med bak då också så hade jag kollat uppp hästen veterinärt.
Lycka till.

Hästen är ca 5år gammal, den är inte speciellt mycket hoppad men mest markarbete har det blivit. När man sätter upp ett "hinder" som är högre än en bom på marken så hoppar hon med Bara frambenen och struntar i bak så att hindret rivs :confused:

Du, mina hästar är likadana. Jag löshoppade dom för första gången i veckan och det är precis som du säger, bakdelen lättar, den tar liksom inte i.

Typ såhär
cbd651e5-8acb-4101-8d25-6dd371a2e1804.jpg

Men jag tror det kommer.. låt det ta sin tid. Prova höj om du känner för det men rätt som det är har hästen inte kommit in i hoppningen än.

Som min lilla donna, hon är 6 år och nyss påbörjad utbildning. Hon kunde inte gå över bommar från början, slog bara i och flamsade med fötterna. Efter ett tag så fattade hon vinken och lyfte jättefint. De måste få lite tid, hästen din är ju så ung än.

Min sex åring som inte har en gnutta teknik, men jag är stensäker på att det kommer.
e302ce4f-823a-4223-b5b7-a27e7ae3bb834.jpg

Hur gör pållen över bommar på marken då?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: mamman
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025