• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare PelleP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 159

PelleP

Trådstartare
Är i Budapest denna veckan,och får antagligen lite tid över.
Vad får man bara inte missa här?

Sv: Ungern

Som avslappning är ett besök här att rekommendera.

Gellert Baths and Spa Budapest

Efter det besöker man Cafe New York, Budapest.

Någon av stadens alla Saluhallar kan vara spännande tidsfördriv.

Detta är några bra tips så ha det trevligt i Budapest. :)

kl

Oj,jag som är där titt som tätt borde ju veta :confused: men jag kommer inte på något annat än shopping centrumen och så spa så klart,dom dräller det ju av + varma källor bad.
Det finns ett vinställe som jag inte kommer på namnet på nu,men kollar med min Ungerska vän vad det heter.

Jag vet inte om den är öppen såhär tidigt på våren, men jag uppskattade iaf att åka "barnens järnväg" eller vad det heter fram till ett torn som har fin utsikt och sen tar man linbanan ner.

Man tar spårvagnen till Gyöngyusi eller vad det heter, den blå linjen, tror jag och sen går man typ några meter och så börjar järnvägen där. Men om man frågar så vet folk säkert.

//r

Mitt förslag är Szechenyi-badet:

P7050029.jpg

Otroligt vackert, men det är bara 7 grader och mulet/disigt här nu,och jag stannar bara veckan ut.

Det finns en stor och trevlig vinkällare uppe vid borgen där jag tror de har viner från hela Ungern, om man nu gillar sånt. Man får en påse krutonger och ett lite vinglas innan man går ner i valven med shoppingkorgen på armen. Det finns möjligheter att provsmaka allt som är till salu och både spottkoppar och vatten att skölja munnen med mellan provsmakningarna. Alla distrikt och sorter är beskrivna på engelska och gillar man något vin som man vill ha mer än en flaska av så tar man med sig en flaska till utgången och de hämtar en låda och hjälper till med att fixa transport hem till hotellet.

Jag har en Tokajer som jag och ex köpte för snart 10 år sedan, funderar på hur jag ska få honom att glömma bort att den existerar. :sneaky:

Jag skulle också gärna ha lite tips!
Vi är ett gäng som ska till världsutställningen i Budapest i maj.
Har ni något bra restaurang tips? Gärna där det möjligtvis även finns annat än kött att äta också (fisk ok).
Något annat man bör tänka på? Har hört att det kan vara lite svårt att betala med kort på många ställen?

Jag är i Budapest just nu men reser hem imorgon. Skriver ner några tips när jag har bättre internet!

Liknande trådar

Samhälle Hur ska vi komma tillrätta med detta problem? Unga människor, ej straffmyndiga, begår grova brott. Jag tänker att förebyggande åtgärder... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 291
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
762
Samhälle Har senaste veckan blivit uppringd av 5 för mig okända nummer. (svarar inte på nummer jag inte känner igen) När jag kollar upp dessa... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 879
Senast: nullo-modo
·
Fritid Gärna rimlig sträcka från Dals Långed. Vi har med oss bil och rvå hundar. Vad får vi inte missa?
Svar
9
· Visningar
338
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka