Ungdomsspråk

fejko

Trådstartare
En kollega till mig inleder ett mail med Sweet. Vad betyder det? Är det ungdomsspråk? Han är 23 år yngre. Eller är det autocorrection som har gjort fel?

Låter jättekonstigt i sammanhanget! Jag gissar på en felskrivning av något slag.

Tillägg: Såvida det inte är någon med engelska som andraspråk och som på något vis fått för sig att "Dear" och "Sweet" är ungefär samma sak? Fast nä, det känns rätt långsökt det också :D

Jag använder också sweet var och varannan dag. Använder det som synonym till typ topp/perfekt/liknande.

Mina ungdomliga kollegor brukar skratta åt mig när jag säger "cokt med..." och mena på att ingen säger så längre. 😂

Liknande trådar

Skola & Jobb Här listar vi positiva saker med att börja jobba i morgon: * Äta något annat än julmat och slippa laga mat själv! Jag har mina...
Svar
19
· Visningar
844
Senast: SaraXX
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 007
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det finns en person som jag behöver hantera med jämna mellanrum. Den personen är en sådan rövhatt ibland. Just nu är jag så arg så jag... 2
Svar
22
· Visningar
1 400
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
755
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka