Ungdomsspråk

fejko

Trådstartare
En kollega till mig inleder ett mail med Sweet. Vad betyder det? Är det ungdomsspråk? Han är 23 år yngre. Eller är det autocorrection som har gjort fel?

Låter jättekonstigt i sammanhanget! Jag gissar på en felskrivning av något slag.

Tillägg: Såvida det inte är någon med engelska som andraspråk och som på något vis fått för sig att "Dear" och "Sweet" är ungefär samma sak? Fast nä, det känns rätt långsökt det också :D

Jag använder också sweet var och varannan dag. Använder det som synonym till typ topp/perfekt/liknande.

Mina ungdomliga kollegor brukar skratta åt mig när jag säger "cokt med..." och mena på att ingen säger så längre. 😂

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
700
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 409
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 210
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024