Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han ber mig o en sak, kanske betyder "snälla du"?Sweet skulle jag tolka som ett slags (väldigt informellt) bekräftande, i stil med "gött". Men passar det inte in i mailtråden hade jag gissat på autocorrect.
Nja, i så fall använder han det jättekonstigt. Står det i en mening?Han ber mig o en sak, kanske betyder "snälla du"?
Precis så!Jag som är 30+ använder sweet ungefär så här:
Någon: Det blir pizza ikväll.
Jag: Sweet!
Skulle inte använda det i ett jobbmejl till någon jag inte kände väldigt väl.
Mig med.. MVh 45 årig dinosaurie.......Sådana här trådar får mig alltid att känna mig uråldrig
Är typ 50 och använder det med. Mina coola tonårsbarn använder det däremot aldrig.Jag blir snart 38 och använder det varje dag
Fick det som svar av en äldre kollega senast igår
Jag känner mig också urgammal när jag använder "ungdomsslang" som är utdaterad.Är typ 50 och använder det med. Mina coola tonårsbarn använder det däremot aldrig.
Är typ 50 och använder det med. Mina coola tonårsbarn använder det däremot aldrig.
Ja visst gör en det! Mina kids är åtminstone snälla nog att inte håna min utdaterade ungdomsslang, och i gengäld använder jag inte samma uttryck som de görJag känner mig också urgammal när jag använder "ungdomsslang" som är utdaterad.
Välkommen till klubben!Sådana här trådar får mig alltid att känna mig uråldrig
Vad betyder cokt med?Jag använder också sweet var och varannan dag. Använder det som synonym till typ topp/perfekt/liknande.
Mina ungdomliga kollegor brukar skratta åt mig när jag säger "cokt med..." och mena på att ingen säger så längre.
Är slang på çok som betyder mycket. Så brukar säga typ cokt med hungrig till exempel jag är jättehungrig.Vad betyder cokt med?
Har ALDRIG hört det uttrycket....Är slang på çok som betyder mycket. Så brukar säga typ cokt med hungrig till exempel jag är jättehungrig.