Unga föräldrar

Ballerina

Trådstartare
Håller på med en grej i skolan, en broschyr om unga föräldrar.

Kanske finns det några såna här inne som har erfarenhet om hur det fungerar för unga föräldrar under skoltiden? (tänker främst på unga mödrar då, som behöver vara hemma från skolan osv, men kanske även fäderna.)

Vilket stöd kan unga föräldrar få från skolan? Får de vara "föräldralediga" från skolan? (högstadie, gymnasie)

Tacksam om någon som har lite kunskaper om detta vill dela med sig!

/Ballerina

Sv: Unga föräldrar

Tack :)

Hur gammal är du och när fick du barn? Gick du i skolan då? Hur har skolan hanterat det? Har du fått något extra stöd?

Har säkert fler frågor, men vill veta vilken ålder vi pratar om först :D

Sv: Unga föräldrar

Tack :)

Hur gammal är du och när fick du barn? Gick du i skolan då? Hur har skolan hanterat det? Har du fått något extra stöd?

Har säkert fler frågor, men vill veta vilken ålder vi pratar om först :D

19 år är jag nu. barnet är snart två månader. jag Hann gå ut gymnasiet(juni-11) utan problem, började dock plugga via komvux (hösten-11). Graviditeten var inte planerad och beskedet kom som en shock. Skolan hade inga problem med det utan vi gjorde upp en gemensam plan son passade båda. =läsa klart kurserna jag precis börjat på och sedan sluta, kort och gott. Extra stöd kan jag dock inte påstå, men tillräkligt, hade en väldigt lätt graviditet.
En vän till mig pluggade på samma skola dock blev gravid ett halvår tidigare, hon fick enormt mkt stöd, hon hade dock en komplicerad graviditet med massa illamående, dåliga levervörden osv... så det är nog individuellt hur mkt man behöver.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 266
Senast: Enya
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat