Jävligt taskiga arbetsvillkor. Övervakning. Bestraffningar. M.m.Vad har jag missat med apotea?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jävligt taskiga arbetsvillkor. Övervakning. Bestraffningar. M.m.Vad har jag missat med apotea?
Det med! Företag med sexistisk reklam försöker jag bojkotta, företag med reklam som utmanar könsnormer eller på något sätt visar att de är inkluderande osv handlar jag hellre av. Dock köper jag inte en produkt tex för att den råkar komma ut i regnbågsfärger lagom till pride, utan försöker då kolla upp om företaget faktiskt jobbar med frågorna eller om de bara försöker utnyttja regnbågsfärger för att få fler kunder...Lägger till att jag undviker de med idiotisk reklam. Det finns en tandborste som jag aldrig kommer att köpa. Har en hel lista i mitt huvud på sånt med enfaldig, sexistisk eller bara tröttsam reklam.
Har kanske missat men vad är felet med Apotea?Undviker amazon och apotea som verkligen utgör skiten av skiten på många sätt.
Men mer generellt så kan man tänka att när det är nästan gratis att få next-day delivery, så är det någon annan som betalar.
Saltå kvarn också.Det finns många köper inte marabou choklad handlade inte på netto när de fanns inte lidel heller. Inte wish, Amazon mm
Jag köper förvisso Purina till hunden. Men annars kollar jag noga när jag handlar så det inte kommer därifrån.Har du koll på alla märken som ligger under nestlé eller undviker du bara sådant med loggan på?
Det strömmar ut såna här saker från det hela (en googling bort):Har kanske missat men vad är felet med Apotea?
Edit, såg frågan hade ställts tidigare
- Wish och liknande
- Amazon och liknande
- Apotea
- Saltå kvarn
Vad jag kommer på på rak arm när det gäller hela företag, finns säkert fler Finns också mycket annat jag undviker, men då är det mer enskilda varor eller ursprung
Varför Saltå kvarn?
Kommer aldrig och har aldrig handlat på Amazon!Min grundtanke är att jag inte vill handla från skitföretag eller företag som har värderingar som jag inte kan stå för. Jag har tex sett många klädesplagg från Shein som är fina men där jag inte vill handla pga saker jag läst om arbetsförhållanden.
Jag vill hellre stötta företag som har bättre arbetsförhållanden och tänker på miljöaspekten etc. Men hur ska man veta vilka företag som är bra att stötta? Nu pratar jag inte bara om kläder och textil. Inom vissa områden finns det ju märkningar tex inom choklad. Men sen såg jag en dokumentär för något år sedan som visade att det ändå fanns problem med detta pga bristande kontroller.
Hur tänker ni kring detta? Vilka företag ska man stötta om man vill göra gott? Visst- handla så lite som möjligt med tanke på miljö men ibland behöver man ju...
Vänta va, har helt missat att de säljer levande djur! Online tom?!Zoo.se köper jag inget från heller. Eller ja, inga djurbutiker som säljer levande djur.
Lägger till Paulun!Är de jag kommer på nu.
- Apotea
- Wish
- Saltå Kvarn
- Bokar aldrig hotell från en samlingssida, utan från hotellet direkt
- Decathlon - framförallt skor
De verkar inte finnas i lager längre men för inte särskilt länge sedan så kan man till en hamster/kanin/marsvin i kundvagnen och hämtade den i Bromma. Tänker inte handla där oavsett om de slutat.Vänta va, har helt missat att de säljer levande djur! Online tom?!