Undulat-tråd!

_saga_

Trådstartare
Mitt livs stora kärlek är min Flippe som kom hem till mig dagen då jag fyllde 10 år, för nästan, ja 10 år sedan. :love: :love: :love:
Är det nån annan här som har nån undulat?

Flippe är som sagt 10 år och pigg och glad som inget annat, såg på veterinärerna för inte så länge sen där de sa att medelåldern på undulaten är 4-6 år!! :eek:
De vore kul att höra om någon annan här har undulat, hur de ser ut, hur de mår osv.
Kan visa en bild när andra datorn lever igen!

Sv: Undulat-tråd!

Unduater är ju så fina :love:
Hade en lutino när jag var liten, Putte hette han :D Fick ge bort honom när vi skaffade katt dock :(

Numera klarar jag inte av undulater, de skriker för mycket :p :D

Har bara haft undulater när jag var barn. Min Putte blev 11 år och syrrans Polly ca
9 år.

De engelska undulaterna har kortare livslängd sägs det...antar pga aveln. Dom ska ju inte direkt vara sådär stora med andra ord. Men överlag är ju en undulats liv i fångenskap inte så värst lång, även om det förekommer undantag.

Har två undulater, båda födda i år. Har haft undulater tidigare och tycker de är jätteroliga!

Min undulat blev 13 år, vi fick ta bort honom förra veckan :cry: . Känns jättekonstigt när han har funnits där så länge...

Jag har tre undulater :D

Två vackert gröna och en grön/gul

Gandalf - Hane (Far)
Gimli - Hane (son)
Galadriel - Hona (mor)

Jag har en Kiko. Han är en blå engelsk undulathane och bor med sin flickvän Abeni (Meyers papegoja).

Nja, så skulle de nog inte kunna vara, han har ett rätt eget igenkänningstecken.
Han har en vit fjäder på ryggen, mitt i det blå! plus en sne klo ;D

Min hane har äntligen fattat galoppen :banana: honan har lagt 2 tomma ägg och stannat upp och nu både matar han henne och försöker bestiga henne, så snart får jag befruktade ägg :bump:

Nej, nej. 4-6 år stämmer inte. Det är säkert fullt möjligt att ta livet av sin fågel för tidigt, men undulater blir lätt 10-15 år.

Tyvärr har jag inga undulater längre :(. Men jag har haft undulater sedan jag var liten! Älskar de små energiknippena! :love: Min första hette Maxjulia och var ljuslila, henne hade vi i massor av år. Har också haft tre kompisar till "Max"; Foppa, Putte och Flyg-Olle. Paret Hubbe och Snövit som fick ungarna Chip, Stina och Pelle. Paret Kalle och Kajsa. Paret Tintin och Tityo som var de sista jag hade innan jag avvecklade helt.

Den pippi jag älskat och hållit av väldigt mycket av alla dom var Pelle. Honom födde jag upp själv och han blev mycket tamare än de andra fåglarna. Han ville alltid vara i centrum och bli kliad och myst med. Underbara lilla grabb! :love: :cry:
pelle_kelis.jpg

pellejag.jpg

sovaisang.jpg

pellediva.jpg

Mm jag har också en undulat :) Han e jättetam och hur gosig som helst och vill typ kela 24 timmar om dygnet :rofl: Min lilla Pippi på sex år ( blir de i år) sitter här brevid mej just nu men jag undrar om de är någon ide att ge bort henne nu när han är så gammal? Jag kommer kanske inte ha lika mycket tid för honom nu pga stallet och de skulle kännas taskigt om han bara fick mänskligt sälskap 2 timmar om dagen kanske.:( Så jag undrar om de är någon ide att kanske ge bort honom eller om de är taskigt att ge bort en så gammal fågel (har som du läst att medelåldern är 4-6 år). Va ska man göra? Vill ju att han ska ha de så bra som möjligt eftersom jag gillar honom så mycket :love: :confused: Som de är nu är de dock inga problem alls men de kanske kommer att bli..

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25