undrar en sak om hunddagis pensionat

cowgirl81

Trådstartare
vilket är en rimlig kostnad för dagisplats över dan eller pensionat på en vecka eller månad, med foderkostnad brevid, vill gärna ha lite tips, =)
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

Jag tar 110kr/dag på mitt dagis. Heltid för 5dagar i veckan tar jag 1800kr. Ägaren tar själv med foder.
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

säg att kunden bokar dagis plats för en hel månad men kommer med hunden varje dag får hon rabatt då eller är de samma pris som gäller. som vid bokning varje dag..
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

Bokning enskilda dagar är 110kr/dag. Man kan boka upp en box för mån-fredag (lämna på morgonen o hämta på em-kvällen) då kostar det 1800/månad. Väljer man seradn av ngn anledning att ha hunden henna en eller annan dag i månaden ändras inte priset och boxen står till kundens förfogande.
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

okejj men skulle 6 st boxar va en bra start eller är de för många bor typ mitt i dalsland och hunddagis och sånt är de ont om..
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

om man ändå bodde någon annan stans....

ni ska veta alla bukefaklister ute i landet att ni har det himla bra när det gäller en del saker. Tex priserna.

Översättning Stockholm.
Hunddagis må-fre dagtid 2500:-/mån
Uppstallning helinack. 6975:-/mån (östermalms ridskola, tror iofs dom e dyrast)

ja... så ser vår verklighet ut här....:cry: Kanske man borde söka jobb på annan ort och kunna unna sig både häst och hund. Nu blir det ju ridskola (c:a 5000:-/termin)

Urs!:mad:
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

Oj oj! Då har jag kommit billigt undan ändå... Jag har min hund på dagis och jag säger till så fort jag vet att han ska vara på dagiset så att dom vet (via sms).

Men ibland har det varit akut och då har jag ringt och frågat om det är okej.

Dom tar 85kr/dag. Man tar med eget foder eller betala lite extra så får hunden deras mat (dom har väl de vanligaste sorterna + färskfoder)
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

När min hund var på hund pensionat så betalade vi 100:- per dag, och tog med eget foder. Han har väldigt svårt för att vara själv på nya ställen, och med andra hundar så han fick sova i ägarens säng hela veckan, haha.

Nu åker vi ingenstans där vi inte kan ha med honom då detta antagligen är hans sista vår.
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

I Göteborg skilljer det mellan de olika dagisarna. Billigaste jag hittade, Klippans...tog ca 1200:-/mån. MEN det var några års kö där ;).

Dyraste var nog Hundstjärnan, tror det var 2500:-...nåt sånt. Kanske lite mer, har glömt.
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

Jo jag vet...flyttade från stockholm för snart fem år sen till egen gård på landet.
Blev alldeles för dyart att ha hästarna inackorderade då jag började samla på mig fler :)
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

usch vilka priser, men kan lova flyttar du till dalsland så slå en pling :)
 
Sv: undrar en sak om hunddagis pensionat

om man ändå bodde någon annan stans....

ni ska veta alla bukefaklister ute i landet att ni har det himla bra när det gäller en del saker. Tex priserna.

Översättning Stockholm.
Hunddagis må-fre dagtid 2500:-/mån
Uppstallning helinack. 6975:-/mån (östermalms ridskola, tror iofs dom e dyrast)

ja... så ser vår verklighet ut här....:cry: Kanske man borde söka jobb på annan ort och kunna unna sig både häst och hund. Nu blir det ju ridskola (c:a 5000:-/termin)

Urs!:mad:

Haha, jadu, det där känner man ju igen. Har själv ridit på östermalms, och priserna är: :crazy: !!!
Men nu har jag egen häst, som står i Haninge på lösdrift för 1500. Allt foder och skötsel inkluderat.

Så det finns ju faktiskt annat än de skräckexempel du tog upp.. Och detsamma gäller även hunddagis. Man får bara söka sig lite längre utanför innerstaden.

Men visst är det dyrt. Suck. Som tur är behöver jag inte dagis till min hund.:bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 925
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 775
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp