Undertexter till film?

Tigertofflan

Trådstartare
Jag använder BitComet för att tanka filmer, men jag är inte helt säker på att det följer med textspår i det jag laddar ner..? Så hur gör jag för att skaffa det? Svenska eller engelska spelar ingen större roll. Söker som vanligt och lägger spåren i samma mapp som de andra filmfilerna?
 
Sv: Undertexter till film?

Det är svårt att bara skaffa, dessutom borde du veta att ladda ner/upp filer är olagligt :p

Du kan alltid lägga till det i Windows Movie Maker om du vill vara snäll mot alla andra som laddar ner.
 
Sv: Undertexter till film?

är inte alls särskilt svårt att skaffa, man kan bla. använda undertexter.se eller googla på "subtitles" (kända filmer finns i princip alltid, mer okända småfilmer nästan aldrig, iaf inte på svenska..)

eller som min pojkvän sa: "det svåra är inte att skaffa, detär att få igång det" ;)

nåväl, när du hittat en sida och sökt fram din film måste du veta vilken hastighet det är på filmen, dvs "bildrutehastighet", den hittar du om du högerklickar och tar egenskaper.
var alltså noga med att subsen du laddar ner är i rätt hastighet och t.ex. till 2 skivor om filmen du laddat ner är på två "skivor"...

man behöver också ett program, ex. "Vobsub" eller andra, det kan du säkert läsa dig till på sidan jag länkade till!
Lite trixande är det, men det fixar du nog!
 
Senast ändrad:
Sv: Undertexter till film?

Oj, låter avancerat. Tror jag får sitta och pilla med det någon dag. Eller så struntar jag helt enkelt i att titta på filmer när hjärnan är för trött för engelska :crazy:
 
Sv: Undertexter till film?

haha, SÅ avancerat är det inte :)

på undertexter.se finns rätt mkt bra att läsa omd et också, och tips på precis vilka program och codecs du behöver..

har du ingen (faller för fördomarna, sorry ;)) datakunnig kille i närheten som kan hjälpa dig lite också ifall det inte funkar?

jag klarar inte av filmer utan subs, engelska subs FUNKAR men helst svenska. harry potter gick bra utan, men mer avancerat än så får det inte vara.. :D

mer subs till folket! :bump:
 
Sv: Undertexter till film?

Jag irriterar mig på subs för när de väl finns där så MÅSTE man läsa dom. Även om det är en svensk film. gah. Men på kvällar och sömnlösa nätter är det lite smidigare faktiskt.
Men mjo, för att gå tillbaka till ämnet, så ska jag in o glo lite där! :) Ska bara få ner filmerna först :D
 
Sv: Undertexter till film?

Ladda bara riktiga releaser så brukar du antingen få med subs eller finns det praktiskt taget alltid en sub att ladda som hör till just den releasen.
 
Sv: Undertexter till film?

äsh tanka bara dvds istället då får du trevliga menyer och i regel alltid text och kanske till och med välja dubbning.. varför man nu skulle vela det?
"problemet" är dock att dessa brukar ligga på runt 4.5GB
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 866
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 185
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 510
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp