Underlat o zebra fink

Sv: Underlat o zebra fink

Lika näbb leka bäst brukar jag tänka. Undulater funkar bättre med tex nymfparakiter oh kakarikis, medan zebrafinkar fungerar bra med andra finkar och tex kanariefåglar.

Har du flera undulater med flera finkar så fungerar det bra.
Men det kräver förståss att du ha en rejält stor bur/voljär. ;)

Funkar inte undulater generellt ganska dåligt med andra fåglar? Dom är väl ganska ettriga?

Undulater är ju papegojor och jag skulle inte ha dom ihop med små finkar.

Det ar nog sakrast kanske att skaffa en till bur (aven om den finken har ar stor) sa att de inte borjar braka. Vi fragade i djuraffaren men de visste inte.

Det ar nog sakrast kanske att skaffa en till bur (aven om den finken har ar stor) sa att de inte borjar braka. Vi fragade i djuraffaren men de visste inte.

Om du ändå ska skaffa en till bur så se till att skaffa fler fåglar, fåglar behöver sällskap av artfränder.

Vi har alltid haft finkar ihop innan men nu har mamma "trottnat" pa finkar och vill ha underlater igen som vi hade for x antal ar sen.
Vi tycker synd om den ensamme finken nu vars van dog for ett tag sen men som sagt inga fler finkar sa darfor fragan om underlat och finkar ihop.

Hur gammal är den ensamme finken då? Kan du inte skaffa en "begagnad" fink i samma ålder så kanske dom trillar av pinn ungefär samtidigt;)

Med tanke på att en zebrafink kan leva uppemot 8 år vore det nog bäst om ni försöker fixa en till fink.

Jag skulle nog säga att de skulle kunna funka ihop, men tänk på att finken förmodligen inte kan äta undulatblandning. Så ge hellre finkblandning till båda eller båda sorterna.
Annars skulle jag nog hålla med som någon annan skrev - att skaffa en till finkkompis, jag tror inte finken och undulaten har så stort utbyte av varandra eftersom undulaten generellt sett är mycket mer sällskaplig av sig.
Lycka till!

Men tanken var ju att byta ut finkarna mot underlater...
Tror ni finken blir en ledsen fink om den inte har en fink van men en underlat van i en bur brevid?
Den ar pigg och glad som det verkar redan nu nar den ar sjalv. Inte som forra finken som blev ledsen nar dens van dog.

Jag tror det är mycket på individen också, verkar den trivas och må bra så kanske det funkar som det är? Det brukar man oftast märka :)

Ne det tror jag inte att man kan ha faktiskt.Det bästa är att skaffa en till undelat.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
589
· Visningar
14 423
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
627
Senast: WildHorse
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?
  • Broddtramp

Omröstningar