Underlägg under nosgrimman

S

__Stilett__

får man lägga ett underlägg, dvs ngt mjukt på nosgrimman (tex ett vadderat tunt tygstycke) på underdelen där man har spännet. (dvs där vissa träns har pulback...) tygstycket ligger alltså mellan häst och nosgrimman.

Under tävling. Både på träns samt kandar.

Sv: Underlägg under nosgrimman

__Stilett__ skrev:
får man lägga ett underlägg, dvs ngt mjukt på nosgrimman (tex ett vadderat tunt tygstycke) på underdelen där man har spännet. (dvs där vissa träns har pulback...) tygstycket ligger alltså mellan häst och nosgrimman.

Under tävling. Både på träns samt kandar.
Jepp, det får du.

Jag gör då det och har aldrig fått höra att man inte får så det antar jag!!

Det finns jättebra små "gelpads" att köpa för detta ändamål! Har det till min pålle då han lätt får skav annars.

Ja det får du men det ska vara i naturlig färg dvs. inte rosa, grönt utan svart, vitt eller brunt. Gärna i tränsets färg

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka