Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag visste verkligen inte vart denhär tråden skulle ligga..ber om ursäkt om det redan finns en sånhär tråd - men jag hittade ingen.
Men ja, underhals, hur får hästen det?
Och hur påverkar det hästen?
tror det är underhals det jag tänker på (inte helt säker) men det får de väl om de inte rids iform så mkt, är väl inte där dom ska ha musklerna iaf. Rids de i bra form får de ju muskler under mankammem (tror jag det heter). Så rids hästen i bra form borde det försvinna succesivt
De flesta som har underhals får det av att gå över handen hela tiden. Min tränare säger att hästar inte bygger undehals av att gå med högt huvud, utan av att ridas med högt huvud samtidigt som ryttarens hand spjärnar emot. Starka muskler på underhalsen gör att de hellre går över handen än att bära sig med sin överlinje i form. De bygger om sig med tiden om de rids så att de använder överlinjen istället, och ryttaren och hästen slutar streta emot varandra
Ett av mina ston har lätt för att få unhderhals, men nu hoppas vi möblera om halsen lite i takt med att hon lär sig bära sig. Omskolas från trav.
Skola & Jobb Med risk för att låta negativ nu.. Jag tänker att yttre tjänst kan slita en hel del på kroppen iom bilkörning och all extra vikt som ska...