Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tinna skrev:Om jag inte minns helt fel så står det i lagen att var och en ska bidra till försörjning efter sin förmåga..
tinna skrev:Nyligen separerad men barnen (15 + 18 år) bor mestadels kvar hos pappa av praktiska skäl. Gården var hans så jag fick flytta. Han mångmiljonär, jag arbetslös.
Han var väldigt snabb att se till att han fick barnbidraget och att begära underhåll via förs.kassan. Jag återbetalningsskyldig. Har begärt anstånd med att betala men får avslag. Ska betala 2295 per månad till förs.kassan av stämplings"lönen" + hyra mm mm.
Hur löser man en sådan situation? Vill ha många förslag eller tips av er som är i samma situation.
Känns lite hopplöst just nu
chrysler skrev:Men kan man verkligen göra så om man har mkt pengar?Nolltaxera alltså?Han hade väl jobb?De kan dessutom kolla upp ens förmögenhet..
Welsh skrev:Så cynisk i så unga år.
jag är en av de "dumma" som har köpt bil som står i min mans namn och han är dum nog att ha köpt bil som står i mitt namn
Alla hästarna i stuteriet (10st) står reggade i mitt namn utan äktenskapsord I vårt äktenskap så lever vi på bådas pengar och ingen har mer pengar än den andra (läs inga pengar alls) Alla lånen står på oss båda borsett från 1 som står i mitt namn. Jag lever tydligen i en drömvärld att i ska älska varandra för evigt eftersom jag är dum nog att ha allt gemensamt. Det har funkat i 17 år och förhoppningsvid i 70 år till
Du skackar skit.chrysler skrev:Bara man bevisar att gården köptes innan äktenskapet för annars räknas det som man inhandlade den tillsammans oavsett vem som betalade-om man inte har förord.
Men för att inget tjafs ska uppstå bör man skriva förord direkt så är man på säkra sidan.
Det går utmärkt och är mycket enkelt att göra.chrysler skrev:Men kan man verkligen göra så om man har mkt pengar?Nolltaxera alltså?Han hade väl jobb?De kan dessutom kolla upp ens förmögenhet..
Vad jag minns så var det viktigt.athena skrev:Så du menar att det måste vara reggat hos tingsrätten för att det ska gälla som EE?