Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då så kan du kontra med att han har ätit i flera år.tinna skrev:Hm, retroaktiv lön. Han kommer att kontra med att jag fått ha min häst GRATIS !!! på gården i flera år....
Fast....chrysler skrev:Typiskt karlar!Å mångmiljonär oxå!Vad 17 behöver han underhåll å bidrag för??
Jo, men det är från var och en efter förmåga.Björk skrev:Det är väl så att oavsett privat ekonomi så måste båda föräldrarna hjälpa till med försörjningen.
Okej. Jo, att det berodde på inkomster förstod jag. Men jag trodde nog att båda var så att säga "lika mycket försörjare" oavsett förmögenheter o liknande. Att så länge du anses ligga över "norm" så ska man dela på det. Men så är det alltså inte?Inte_Ung skrev:Jo, men det är från var och en efter förmåga.
Om den förälder som barnet bor hos har massor av pengar och inkomster, så anses det inte behövas något underhåll från någon som tjänar mycket sämre eller har en betydligt mindre fömögenhet.
Jag vet exempel på en rik förälder med goda inkomster som inte behövde betala underhåll till till den ännu rikare andra förälder och det rika gemensamma barnet.
Det ansågs nämligen inte behövas för barnets försörjning, ty barnet kunde leva på sin gott på bara sin egen förmögenhet.
Jo, det där är ju ett problem... Men det är ju också så att en bostadsrätt ÄR en tillgång... Tyvärr får man väl nästan säga i ditt fall. Men om bostadsrätten kan omsättas i pengar så anser man väl att det så att säga är en del av din "förmögenhet". Liksom eventuellt nyare bil eller andra "lyxartiklar" (enligt soc).tinna skrev:Jag äger en bostadsrätt och man får inte ha några tillgångar om man ska få hjälp av soc.