C

Clintan

Har en valp på 16 v som har underbett. Detta underbett har kommit under de senaste veckorna, var inte där när vi köpte henne vid 8 v ålder. Är det någon som vet om detta kan växa bort? Enligt rasstandarden ska de varken ha över- eller underbett. Blir lite bekymrad :crazy:, då vi tänkt ha henne till utställning också.

Tyvärr får du nog lägga utställningsplanerna på hyllan. Underbett brukar inte växa bort, däremot är det rätt vanligt att överbett korrigerar sig. Det är heller inte ovanligt att underbett utvecklas fastän valpen hade ett helt korrekt bett vid 8 veckor.

Mvh
Duvan

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, har avlat på en blandrashund efter att fått förfrågan från tikägare. Vi har betalt för DNA analys för att säkerställa att vår...
2
Svar
22
· Visningar
3 081
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna