Underbara pappor

Ishtar

Trådstartare
Han har varit borta sen i torsdags och kom hem inatt. När jag vaknat sa han "Har magen växt?" och lyfte på täcket för att titta. :love: Vad har ni för fina pappor?

Sv: Underbara pappor

Gulligt :love:
Elinas pappa plockade ner henne till nedervåningen igår natt för att 'mamma skulle få sova en natt' utan att jag ens märkte nåt (jag hade somnat). Jag sov 10 timmar :love: Underbara pappor - jag håller med!

Idag fick jag sovmorgon (pappa tog hand om båda prinsessorna), annars brukar han "bara" söva den lilla varje kväll. :bow::love:

Å, det var min också! Och lyssnade på allt nojjande och gjorde precis ALLT rätt, och vårt förhållande blev om möjligt STARKARE efter Elina föddes, trots att alla sa att de första 3 månaderna skulle tära så mycket.

Låg och sjöng i kanon med sonen när han skulle sövas ner i gårkväll :rofl:
Annars är han bra om än tankspridd. :angel:

Jag behöver inte kliva ur sängen på nätterna, utan bara byta sida av sängen vid amningar. Blöjbyten och omsomnande sköter min äskade sambo!!
Likaså kvällar och helger är så gott som barnfria, förutom amningen och när jag bara vill gosa :love:. Då vill sambon ta igen det han missar på veckodagarna.

dessutom är pappas famn det näst bästa Alice vet, ofta hittar jag dom så här när jag kommer in från hästarna:

P6070216.jpg

Jo du det kan jag berätta, grrrrrr! Här sitter man, nygravid och mår illa för minsta lilla. Ibland räcker det med åsynen av en tallrik mat så spyr man och en annan gång räcker det med lite matlukt så mår man kräkdåligt! Fyfasen!

I alla fall så kommer sambon hem i natt runt tretiden, full som en gazell och ramlar ur sängen, lägger av den största jävla spyan jag nånsin sett på golvet/lampan, sätter händerna i det och ena foten och kommer inte upp i sängen igen. Får knuffa upp honom i sängen torka av händer och fötter coh hämta en hink och den största stekspade jag kunde hitta för att skopa upp härligheten i hinken. Tillkommer dock blir jag vansinnigt illamående, känslig som jag just nu är och sitter på golvet, slevar upp spya från sambon, håller ett papper för min egen mun och näsa och det fullkomligt rinner ur ögonen av hulkande tills jag själv börjar kräkas i samma hink och gråter och svär! Det är romantik det va!!?

Åh fy fan!

Nog skällde du ut honom efter det eller? Du ska ju inte behöva torka hans spyor?

Oj då, jag hade defenitivt inte torkat upp någon spya i det läget. Jag hade gått och lagt mig på soffan eller bäddat ned mig i hundsängarna. Om vi hade varit ute tillsammans och jag med var full hade jag säkert gjort det. Men inte nykter och defenitivt inte när man redan mår illa av att bara vara! Hoppas du slipper detta en gång till, har han för vana att kräkas på golvet på fyllan??? Har inte jag eller sambon gjort sen vi var typ 18 tror jag.

Jag skulle aldrig städa upp efter någon en annan vuxen så som du gjorde...:crazy::mad:
Gravid eller ej, nykter eller full...

Jag skulle ha lagt mig på soffan och tvingat karln sova i spylukten själv. Så lär han nog ångra sig när han vaknar.

Fy fan.

*delvis kl*
Jo visst... grejen är ju den att jag bor i samma lägnehet och ja som sagt väldigt känslig mot lukter just nu... Det stank nog så mkt spya i lägenheten som det gjorde, trots att jag tagit bort det...

Jo tack, utskällning på högsta nivå har det varit här nu. :devil:

Ps Tilläggas bör att han är världens finaste kille egentiligen!

Jag skulle aldrig städa upp efter någon en annan vuxen så som du gjorde...:crazy::mad:
Gravid eller ej, nykter eller full...

Det hade faktiskt jag gjort. Har gjort, hivade in sambon i duschen och rev ur sängen (som han spytt i) och bäddade rent mitt i natten. Gissa om han skämdes om en hund då jag berättade det dagen efter. Om han inte varit så underbar och omtänksam i vanliga fall hade jag kanske blivit argare :D
Jag hoppas och tror (vet) att han gjort detsamma för mig.

Det hade faktiskt jag gjort. Har gjort, hivade in sambon i duschen och rev ur sängen (som han spytt i) och bäddade rent mitt i natten. Gissa om han skämdes om en hund då jag berättade det dagen efter. Om han inte varit så underbar och omtänksam i vanliga fall hade jag kanske blivit argare :D
Jag hoppas och tror (vet) att han gjort detsamma för mig.

Exakt! Han hade gjort detsamma för mig, men dock inte skällt ut mig förmodligen... :crazy::D

Exakt! Han hade gjort detsamma för mig, men dock inte skällt ut mig förmodligen... :crazy::D

Nej, att skälla i det läget leder nog ingen vart. :crazy:
Att lugnt och sakligt beskriva spyan och hur nedsmetad han varit var waaay effektivare :D

Liknande trådar

Relationer Inspirerad av ett poddavsnitt som tog upp ämnet och chockad över vad folk kan göra i sin snålhet - vad är det snålaste ni varit med om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 997
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 039
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 822
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 700
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar