Underbara barn!

K

kubina

Funderade här om dan på hur gulliga barna kan vara.
Annars pratar man mest om de :devil: , så startar en tråd där vi kan
ösa beröm över dom små liven & berätta vad som får våra mamma/pappa hjärtan att klappa lite extra.

För mej är det:
när min stora son sätter sin klocka på ringning en lö/sö morgon,
tar upp sina små syskon, går till köket & sätter på kaffe.
Sedan kommer hela gänget in med kaffe på sängen till oss.

När jag & gubben är ute & grejjar me pollarna. Plötsligt ringer mobilen
sonen el dottern undrar om vi e klara snart - för vi har satt på kaffe & dukat fram fika.

När sonen säger - du ser trött ut mamma, sätt dej så ska jag ge dej
massage. Jag svarar - vänta lite ska bara dammsuga först.
Då rycker dottern in - men de kan jag göra.
Har inte ens bett dom om detta!!:eek: :love::love:

Så vad gör era älsklingar för att förgylla eran tillvaro??

Mvh kubina
 
Sv: Underbara barn!

Meeen..... många som tittat, men har värkligen ingen nått
kul & berätta??
 
Sv: Underbara barn!

Min son är bara 1 år ännu så han har liiiite svårt att duka fram fika.

Men mina guldstunder är när han som vanligtvis är väldigt ogosig av sig kryper tätt intill och man får snusa ner näsan i hans nacke. Ibland bara nåra sekunder, men på senaste tiden har det blivit flera minuter.
Då klappar mammahjärtat lite extra.:devil:

Sen klappar det av stolthet när jag ser honom utvecklas till en egen person och hur han lär sig nya saker varje dag.
Det går otroligt fort, men jag älskar varje sekund av det....:love:

18094601.jpg
 
Sv: Underbara barn!

Jag måste säga att det allra härligaste är när sonen (snart 11 månader) är när jag och sonen precis vaknat och han slänger sigöver mig för att ge mig några pussar. :love:
 
Sv: Underbara barn!

Mina visade att de var kapabla att ta ansvar både för sig själva, att ta sig till skolan i tid etc. ta hand om lillasyster, fåren, alla hundarna, valpkullen på 6 veckor, eldning, matlagning etc., när jag nyss brutit benet och maken låg utslagen av sorkfeber och hade njurar som knappt fungerade :cool:

Då kändes det att vi uppfostrat dem på ett bra sätt, vilket man ibland som mamma tvivlat på, när de ryker ihop så att stickor och strån flyger genom luften ;)

Visst knorrar de ibland, men när det gäller finns de där och ställer upp utan knussel :love:
 
Sv: Underbara barn!

Eric 6 år får mycket beröm på dagis för att han är så extremt huslig och hjälpsam. Här hemma är han väldigt duktig också, hjälper mig med ALLT och vill själv dammsuga,diska, tvätta golv- ja allt! Det gör mig glad, för det värsta jag vet är barn som tror att allt ska serveras till dem. Dock, han lär ju komma ur den här åldern och in i nästa tråk-mammakanservamig- åldern också. Det enda jag kan hoppas på är att grunden sitter så att han hittar tillbaka till den sedan.

Isaac 4,5 år säger ibland bara sådär "jag älskar dig mamma" :love:

Elin, snart 15 månader, sjunger i bilen på väg från dagis- hon kan inga ord ( jo hon kan säga mamma, tack, nej, aj, tittit och hej då) men hon sjunger lika bra för det :D När jag hämtar på dagis kommer hon fram till mig och skiner som en sol, vrålar MAMMA rakt ut och skrattar och är gladare än gladast!
 
Sv: Underbara barn!

Så vad gör era älsklingar för att förgylla eran tillvaro??

De finns till! :love::love:

Bara deras uppenbarelse kan få mig att släppa allt och bara sätta mig ner och gosa och pussa och vara dö dryg enligt dem! :angel:

Det är olidligt att ringa hem och höra dem prata i bakgrunden. Saknaden blir enorm!!!

"Isse bisse pindel, klättra uppe tån....." Dotterns variant på Imse Vimse!! Åh, jag smälter!!! :love:

Att höra dem skoja med varandra och höra deras härliga skratt!!
Att se dem sitta bredvid varandra och läsa en bok!
Att se sonen klappa sin syster på ryggen och lägga huvudet mot hennes axel.

Ibland känner jag att jag skulle behöva fler barn, så att jag inte pussar sönder dem jag har!

:love::love::love:

/Timsetim, stolt mamma till tvillingar på 22 månader
 
Sv: Underbara barn!

Mina visade att de var kapabla att ta ansvar både för sig själva, att ta sig till skolan i tid etc. ta hand om lillasyster, fåren, alla hundarna, valpkullen på 6 veckor, eldning, matlagning etc., när jag nyss brutit benet och maken låg utslagen av sorkfeber och hade njurar som knappt fungerade :cool:

Då kändes det att vi uppfostrat dem på ett bra sätt, vilket man ibland som mamma tvivlat på, när de ryker ihop så att stickor och strån flyger genom luften ;)

Visst knorrar de ibland, men när det gäller finns de där och ställer upp utan knussel :love:

Ååh.... här känner jag igen mej. Visst e de skönt & veta att dom kan
både de ena & andra när det gäller.
T.o.m byta bajsblöja på sina små syskon!!!:D
 
Sv: Underbara barn!

Funderade här om dan på hur gulliga barna kan vara.
Annars pratar man mest om de :devil: , så startar en tråd där vi kan
ösa beröm över dom små liven & berätta vad som får våra mamma/pappa hjärtan att klappa lite extra.

För mej är det:
när min stora son sätter sin klocka på ringning en lö/sö morgon,
tar upp sina små syskon, går till köket & sätter på kaffe.
Sedan kommer hela gänget in med kaffe på sängen till oss.

När jag & gubben är ute & grejjar me pollarna. Plötsligt ringer mobilen
sonen el dottern undrar om vi e klara snart - för vi har satt på kaffe & dukat fram fika.

När sonen säger - du ser trött ut mamma, sätt dej så ska jag ge dej
massage. Jag svarar - vänta lite ska bara dammsuga först.
Då rycker dottern in - men de kan jag göra.
Har inte ens bett dom om detta!!:eek: :love::love:

Så vad gör era älsklingar för att förgylla eran tillvaro??

Mvh kubina
Jag tycker det låter som om dina barn söker uppmerksamhet. Hur många barn har du? //bonny
 
Sv: Underbara barn!

De veti katten om de stämmer. Dom får uppmärksamhet, de kan jag låva.
Om det har nån betydelse så har jag/vi 4 st.
 
Sv: Underbara barn!

Jag tycker det låter som om dina barn söker uppmerksamhet. Hur många barn har du? //bonny

Jag gjorde med en del grejer till mamma. När ajg var liten och pluggade och kom hem sent när min morfar passade oss. kokade bland annat potatis med en massa kryddor i och gav henne det med en skiva skinka för jag trodde hon var hungrig... När ajg blev äldre har hon erkänt att det smakade vedervärdigt men att hon inte ville såra mina känslor. :love: Frukost på sängen gjorde vi också ibland. Har inget med att man vill ha uppmärksamhet att göra utan att visa att man älskar sin mamma!
 
Sv: Underbara barn!

På alla hjärtans dag när jag kom hem från kvällsfodringen hade min son (11 år) gjort en sockerkaka, skrivit ett alla hjärtans dag-kort och ändrat bakgrundsbilden på datorn till en teckning han gjort med ett stort hjärta på...
 
Sv: Underbara barn!

Idag har jag övningskört med mina rara döttrar.

Den ena har kommit så långt att vi är ute i trafiken. Och hon backar in på vår infart hur galant som helst.

Den andra - ja, vi försökte för någon månad sen och jag funderade allvarligt på en rejjäl dos Valium till nästa försök. Idag åkte vi till stor parkering och hon körde både på ettan och tvåan. Och backade. Väldigt fin på att hitta dragläget. Knappt några motorstopp. Inget paniiiiiikskrik så fort bilen rörde sig.

Jag är så stolt !
 
Sv: Underbara barn!

Min dotter som är snart 4 år brukar säga " Mamma, du är den bästa mamman och jag älskar dej":love:

När man hämtar på dagis blir hon alltid jätteglad och skriker "Mamma, min mamma!!"

Man får även 100 tals teckningar varje vecka med små hjärtan och hennes namn textat på.

Barn är verkligen meningen med livet även om de ibland driver en till vansinne;)
 
Sv: Underbara barn!

Hela jag går från morgonsur till jätteglad när Saga väcker mig kl 7 på morgonen med joller och sång.. När jag säger "Mammas ääääälskling" så skickar hon av ett jätteskratt och ler sitt största leende..

Jag vet inget bättre sätt att vakna på...
 
Sv: Underbara barn!

"KL"

Härligt & höra om alla godingar. De är tur dom har den snälla,gossiga
sidan, för som alla vet så kan dom va väääldigt "billiga" i bland.

Mvh kubina
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är det bara jag som är dum och tycker att farföräldrarna ska bry sig om sitt barnbarn? Börjar historien från början så kanske ni...
2
Svar
22
· Visningar
3 970
Senast: Sar
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 198
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 782
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp