Undan lägg för extra? Hur mycket??

F

frust_frust

Hur mycket bör jag planera att lägga undan för dom här sakerna som sker typ 1 gång per år.
Sakerna är:
vaccination (är redan grund vaccinerad)
tandrasp
tandkontroll
Hur mkt bör jag lägga undan för att sedan betala dom?Alltså ungefär hur mkt kommer det att kosta? Det är en förort till Sthlm.
tacksam för alla svar :)

Med "min" veterinär så blir vaccinet ungefär 1300 (A2 + botulism), 700 för tänderna.

Alltså minst 2000kr/år men han är dyyyyyyr.

Detta betalar jag:
Vaccination: influensa 350.- influensa o stelkramp 450.-
Tandrasp: 400.-
Tandkoll: 100.-
Alltså, strax under 1000.-
Dessa utgifter är ju inga problem, dom kan man ju i regel ta av på en vanlig lön, värre är det om det händer något oförberett, då är det bra att ha några 1000.- undanlagt... :smirk:

Jag tycker inte riktigt det är någon vits att lägga undan till sådana saker, det dyker upp mest hela tiden. Ett täcke ena månaden, nya ridbyxor nästa och så hovslagaren... Jag försker i stället att ha en buffert jag kan nalla på om det blir knapert och stoppa in i om det mot förmodan blir överskott.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 270
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 347
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 802
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV