Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppdateringarna i Nationaldagsgaloppen var ju fantastiska! Hittade leken och blev fast att läsa, för jag insåg att jag inte kommer ihåg alls hur rollistan såg ut, inte ens min egen roll!
Bra fråga, jag har funderat lite på det själv.
Sv: Sherlock (Varulvslek)
Men vad fasiken, jag gjorde ju knappt nåt annat än höll med Vira och diskuterade tjuven med henne! Trodde hon hade räknat ut det faktiskt, speciellt när hon var vänligt inställd mot mig trots det och inte blev misstänksam... Jag skickade ju flera, fantastisk bra, kryptiska meddelanden till Vira under kvällen igår för att tala om vilka ni kunde käka! Sen att chansen är minimal att någon annan än skribenten lyckas uppfatta sånt är ju en annan sak... Men jag hade koll på ängeln efter första natten (stackars ängeln fick bara skydda en gång) men med tanke på spionen kändes det lite vanskligt att skydda mig själv, med så få kvar (jag visste ju inte hur många ni var i lyan) så jag valde att skydda OOS, för att hon höll Vira som god och verkade sätta mig något mer åt det hållet också, så jag trodde inte att hon skulle bli ert förstahandsval, och så trodde jag ju ni hade koll på mig vid det laget... Så jag försökte säga lite fint till er att OOS var skyddad och att ni skulle käka den ni trodde var siaren. Gick tydligen halvbra. Och så tänkte jag att spionen skulle få en rad om att tjuven skyddade OOS... Men det förstörde ni ju också genom att käka spionen.
Känns för övrigt fullt normalt med en tjuv som snor från ängeln för att sen skydda ängeln.
Från Myrten som bara spökar i lekarna för tillfället och dessutom är språk polis:
TACK MAMMAS!
Vaddå, det heter språk polis! Så det så!Och efter att ha börjat läsa den leken vill jag lägga till kategorin Mest minnesvärda inhoppet och nominera Myrten för detta:
Du förlängde flertalet liv där tror jag!
Det jag är förundrad över är all teman som LL kommer fram till. Så, hur lätt/svårt är det att klura ut ett nytt tema, och så klart även
hur lätt/svårt det är att komma på nya roller?
Ja. Och om siaren är skyddad, eller åtminstone inte käkas så borde vi ha en chans tycker jag... Så får vi väl hoppas att inte ulvarna fått nys om vem det kan vara. Även om en käkad tjuv såklart vore det bästa i det här läget.
Hittade nu inlägget med mina förklaringar till alla hintar jag gav (och trodde jag fick). Det är citat i, så måste klicka på länken för att komma dit för att läsa allt i sin helhet.Jag hittade hinten om att @OutOfService var skyddad!
Första meningen (efter "ja"): Och om siaren är skyddad = OOS är skyddad
Får jag pris för mest långsökta hint som ingen har en chans att uppfatta?
Sv: Sherlock (Varulvslek)
Mina fantastiska ledtrådar (och tolkningar) efter dag-DL igår:
= Jag trodde ni hade offrat en ulv först, snyggt jobbat! Vilka är Viras kollegor?
= Kanske Caisa? (Hade vissa aningar sen innan, mer efter det)
= Är det du som är tjuven? Vem faaaan kan vara skyddad?
Alltså, det fetade. Kan det bli tydligare än så, eller?
Resten är tvärtomspråket i sin glans. "Käka den ni tror är siaren. Och ge fan i mig."
Några av mina absoluta favoritlekar (som jag kommer på då) är Tomtar och Troll som @Lenis var LL för. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var, om jag var tvilling eller spöke, men roligt var det och väldigt bra uppdateringar på temat.
Sen gillade jag Melodifestivalen som jag tror att @Myrten ansvarade för och där vi alla fick våra egna artistnamn och musikstilar. Framförallt @Blacksmithfarm hade ett fint namn har jag för mig
(Förutom det älskar jag att vara i lyan med @Mammas eftersom hon säger att hon inte ska offra en, jag jag till och med bildbevis, för att sen görs precis just det ).
Och så är det roligt att få läsa alla spexigt uppdateringar från @Paddington såklart (eller, paddan - vad nöjd jag var när det blev ditt officiella namn )
Och efter att ha börjat läsa den leken vill jag lägga till kategorin Mest minnesvärda inhoppet och nominera Myrten för detta:
Du förlängde flertalet liv där tror jag!
Jag undrar om mina kronor någonsin kommer trilla nedEn sak som jag tycker är väldigt rolig - det är att se hur spelare utvecklas.
Från första leken där man ser hur paniken kommer ifall de verkar bli ifrågasatta och till varje pris vilja vara kvar länge snarare än att jobba för att den egna sidan ska vinna - utveckling från ensamspelare till lagspelare. Och även utvecklingen av att vara totalt förvirrad till att kronorna börjar trilla ner. Kul!
Sen kan jag till och från tycka att jag fattar ju ingenting förrän efter att leken är över...
Jag anpassar leken efter temat och inte tvärtom. Är jag den enda som gör så??Teman är mycket lättare att komma på än roller, det senare tycker jag är väldigt svårt, däremot att komma på variationer och blandningar av roller som redan finns är väl lite lättare men ändå svårt tycker jag men en del har väldigt mycket ideer om nya roller så det kan nog vara olika. Jag kommer inte på roller alls däremot "petar" jag lite i andras ideer ibland
Teman kommer ofta från filmer böcker och tv-program(finns givetvis de som har andra teman också t.ex höll Myrten i VM i fälltävlan) och sådant finns det ju mycket av så det finns ju rätt mycket att "välja av". Det svåra där är ju att få temat att passa till leken välja rätt karaktärer till rätt roll, skriva uppdateringar som passar till temat osv, anser jag men jag är inte så bra på varken det ena eller andra @Myrten spottar ur sig både bra teman och roller på löpande band så det vore intressant att höra vad hon tycker.
Jag hittade hinten om att @OutOfService var skyddad!
Första meningen (efter "ja"): Och om siaren är skyddad = OOS är skyddad
Får jag pris för mest långsökta hint som ingen har en chans att uppfatta?