Ulvlekarnas Hall of Fame

@Hedinn - vilken lek var det du skrev ett meddelande till lyan i ett teoriinlägg? Du var ond utanför lyan.

@Idahoe - alla mina lekar är superrealistiska, så självklart är hattarna hämtade från verkligheten! Varenda en. :rofl: (Men det förekommer skämtsamma hattar.)

@Hedinn - vilken lek var det du skrev ett meddelande till lyan i ett teoriinlägg? Du var ond utanför lyan.

@Idahoe - alla mina lekar är superrealistiska, så självklart är hattarna hämtade från verkligheten! Varenda en. :rofl: (Men det förekommer skämtsamma hattar.)
Bra fråga, jag har funderat lite på det själv.

@Myrten denna skulle varit med också...

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Men vad fasiken, jag gjorde ju knappt nåt annat än höll med Vira och diskuterade tjuven med henne! :p Trodde hon hade räknat ut det faktiskt, speciellt när hon var vänligt inställd mot mig trots det och inte blev misstänksam... Jag skickade ju flera, fantastisk bra, kryptiska meddelanden till Vira under kvällen igår för att tala om vilka ni kunde käka! :D Sen att chansen är minimal att någon annan än skribenten lyckas uppfatta sånt är ju en annan sak... :angel: Men jag hade koll på ängeln efter första natten (stackars ängeln fick bara skydda en gång) men med tanke på spionen kändes det lite vanskligt att skydda mig själv, med så få kvar (jag visste ju inte hur många ni var i lyan) så jag valde att skydda OOS, för att hon höll Vira som god och verkade sätta mig något mer åt det hållet också, så jag trodde inte att hon skulle bli ert förstahandsval, och så trodde jag ju ni hade koll på mig vid det laget... Så jag försökte säga lite fint till er att OOS var skyddad och att ni skulle käka den ni trodde var siaren. :p Gick tydligen halvbra. Och så tänkte jag att spionen skulle få en rad om att tjuven skyddade OOS... :devil: Men det förstörde ni ju också genom att käka spionen. :mad:

Känns för övrigt fullt normalt med en tjuv som snor från ängeln för att sen skydda ängeln. ;)

Och efter att ha börjat läsa den leken vill jag lägga till kategorin Mest minnesvärda inhoppet och nominera Myrten för detta:

Du förlängde flertalet liv där tror jag! :rofl:
Vaddå, det heter språk polis! Så det så!

IRL var det så att min telefon tydligen ansåg att "språkpolis" inte existerade utan ändrade till "språk" och "polis" d v s "språk polis". Men jag tycker nästan vi glömmer det för det är roligare att inte veta det.

Min telefon håller ständigt på och gör inhopp i mitt liv. Häromdagen facebookade jag med en av de andra här på institutet om en middag vi skulle fixa. Hon hade en fråga om risotto och jag svarade "...men jag är iofs newbie på risotto". Fast telefonen skrev "lesbisk på risotto":rofl:. Dock hann jag se det innan jag postade.

Förresten,
@Hedinn är du rastlös när du inte är med i pågående lek längre?:p Eftersom du spammar den här tråden och läser gamla lekar?

Var är @Monstermom ? Vem grillar hon nu, liksom? (Kommentaren "Jag grillar allt som rör sig" bör segla upp på listan Bästa definitivt inte lögn. Och varför blir det ett djävla mellanslag efter taggningen? När jag försöker ta bort det försvinner taggen också.

Själv är jag stressad för jag korrigerar ett manus och det måste vara klart på söndag, för på måndag åker jag hem. Så eftersom jag är stressad surfar jag på Buke!

Det jag är förundrad över är all teman som LL kommer fram till. Så, hur lätt/svårt är det att klura ut ett nytt tema, och så klart även
hur lätt/svårt det är att komma på nya roller?

Vissa teman och uppdateringar skriver sig nästan själv. Ex Halloween-leken, Robinson-Buke del1 och 2 samt Kallebalik i Ankeborg. Andra lekar tar lite längre tid att klura fram, men så fort jag har kommit på grundstommen så går det fort att skriva ihop resten också. Jag försöker skapa roller som passar ihop m temat.

Två ggr har jag varit totalt lost när det gällt teman och där har jag fått hjälp av någon annan att komma på temat, första gången var Pelle Svanslös och andra gången var det nu m Ivanhoe som Myrten föreslog att jag skulle göra. Men när jag väl valt tema så är det enkelt för mig att sätta igång.

I början var jag väldigt låst vid de vanliga rollerna, men nu när jag blivit lite mer varm i kläderna så vågar jag även ta ut svängarna mer och har hittat på en några nya roller - även om dödsfienderna lät roligare på pappret än i verkligheten ;) Jag brukar också "steal with pride" och använda några av de som Myrten har skapat ex Ficktjuven.

För övrigt kan jag meddela att det funkar att ögna inlägg i gamla lekar när man blir stående i trafikljus på väg hem från jobbet. :o

@Myrten eh, ja, jag är rastlös. Eller snarare extremt lekstugenivå (=leksugen, apropå autocorrect) och så BARA KRÅNGLAR DET JAG BEHÖVER GÖRA IDAG SÅ JAG KASTAR SNART DATORJÄVELN I GOLVET!

Plus att jag blev väckt imorse av ett samtal, från en som ville sälja sina tjänster till mig och efter att han babblat i några minuter om det så fick jag snällt upplysa honom om att jag redan hade ett sånt avtal, med hans företag... Han blev lite ställd. Dessutom inledde han samtalet (efter presentationen) att han blev förvånad över att jag svarade, för det brukade inte folk göra så tidigt på morgonen. :cautious: RING INTE SÅ TIDIGT PÅ MORGONEN DÅ!!

Meeen för att hålla mig till ämnet, så angående mina hintar till Vira i Sherlockleken så förstår jag att ingen uppfattade dem. För jag lyckas ju inte ens hitta dem själv nu! :rofl:

Av alla dessa lekar som spelats, är det ingen som råkat skicka skicka fel om käk och käkat en kollega av misstag? :D

Dessutom är jag lite bitter, då jag efter all genomläsning av äldre lekar inser hur kasst jag spelar nuförtiden. I de andra lekarna hade jag ju typ till och med lurat mig själv!

Jag hittade hinten om att @OutOfService var skyddad! :rofl:

Ja. Och om siaren är skyddad, eller åtminstone inte käkas så borde vi ha en chans tycker jag... Så får vi väl hoppas att inte ulvarna fått nys om vem det kan vara. Även om en käkad tjuv såklart vore det bästa i det här läget.

Första meningen (efter "ja"): Och om siaren är skyddad = OOS är skyddad

Får jag pris för mest långsökta hint som ingen har en chans att uppfatta? :angel:

Får jag pris för mest långsökta hint som ingen har en chans att uppfatta? :angel:
Hittade nu inlägget med mina förklaringar till alla hintar jag gav (och trodde jag fick). Det är citat i, så måste klicka på länken för att komma dit för att läsa allt i sin helhet.

Sv: Sherlock (Varulvslek)

Mina fantastiska ledtrådar (och tolkningar) efter dag-DL igår:

= Jag trodde ni hade offrat en ulv först, snyggt jobbat! Vilka är Viras kollegor?

= Kanske Caisa? (Hade vissa aningar sen innan, mer efter det)

= Är det du som är tjuven? Vem faaaan kan vara skyddad?

Alltså, det fetade. Kan det bli tydligare än så, eller? :D :rofl:

Resten är tvärtomspråket i sin glans. "Käka den ni tror är siaren. Och ge fan i mig."

Några av mina absoluta favoritlekar (som jag kommer på då) är Tomtar och Troll som @Lenis var LL för. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var, om jag var tvilling eller spöke, men roligt var det och väldigt bra uppdateringar på temat.

Sen gillade jag Melodifestivalen som jag tror att @Myrten ansvarade för och där vi alla fick våra egna artistnamn och musikstilar. Framförallt @Blacksmithfarm hade ett fint namn har jag för mig :)

(Förutom det älskar jag att vara i lyan med @Mammas eftersom hon säger att hon inte ska offra en, jag jag till och med bildbevis, för att sen görs precis just det :D).

Och så är det roligt att få läsa alla spexigt uppdateringar från @Paddington såklart :D (eller, paddan - vad nöjd jag var när det blev ditt officiella namn ;) )

Tar mig friheten att kopiera in rollistan. Många fina artister!
Remember(not) Käckt ungdomsband som utmärks av sin bubblande pop ochförvirrade dans. Är stora idoler hos tonåringarna. Kritikerna ger dem dock en framtid i glömskans salonger.
Lasse-Sasse Göransson Skånsk smörsångare med smäktande texter som inte sällan är skrivna i dialogform. Veteran som kan slå till när som helst.
WhyisWhig Tuff rocker, känd för multipla perukbyten på scen. Ständig favorit hos pudelrockargardet. Och någon gång skall de väl få en vinnare?
The Blacksmiths & Farm Hårdrockargäng som gjort sig ett namn genom att ta med sitt (ekologiskt uppfödda) menageri in på scen. I det ingår allt från höns till hästar. SVT inte så glada åt finalplatsen med tanke på kostnaden för frakt av djuren. Men som frontmannen BSF uttryckte det – ”Vi reser inte utan hela familjen!”
Mama’s Blood Soultrio bestående av vampyrsminkande tvillingsystrar och deras mamma som rappar som Debbie Harry. Det ryktas att hon är Debbie Harry. Trimmar döttrarna med järnhand. Endast seger gäller!
As Zoo Tyskättad (Ach So), skönsjungande donna med darr på rösten som från ingenstans brister ut i joddel. Får var man att tycka att Lena Ph är average.
De Libra Fullständigt unik, superpopulär rocktrubadur klädd som en korsning av Dalai Lama och en rymdvarelse. Gedigen fangrupp. Alltid farlig!
Hit Your Skin Ett gäng invandrade fakirer som gjort succé med sin ABBA-inspirerade indie-pop. Deras cover av U2s "Sunday, Bloody Sunday" floppade dock rejält eftersom Socialstyrelsen fick rycka ut. Revanschsugna intill sista blodsdroppen!
Ni Jama Legendarisk rockdrottning med jammande elgitarr och ylande sopran. Ursprungliga artistnamnet var Cat Woman, men efter stämningshot bytte hon – och det blev succé. Favorit hos alla som saknar The Bangles och de är många. Walks like an Egyptian.
La Like Lo Ursprungligen från Bangkok. Kom till Sverige för att starta restaurang, vann Idol och gör nu succé som schlagerdrottning. Ständig gäst i varenda TV-soffa. En favorit hos den äldre generationen. Livsfarlig!
Bäckahästen Garmarnas värsta konkurrent som uppträder med fela och endast iförd fikonlöv. Fikonlöv? Nej, historiekunskaperna var kanske inte på topp, när denne son av skogen hittade på sin scenklädsel. Men ett är säkert – den har givit honom en stor fanbase!
Kannan En veteran som ständigt chockar genom att ändra stil. Har uppträtt som pop-, rock-, schlager-, rap- och bluesartist innan hon denna gång åter svängde och lanserade sig själv som drag queen. Att hon biologiskt är kvinna har upprört Christer Lindarw & Co som menar att begreppet urvattnas – varpå Kannan genast anmälde branschen till JÄMO.

Och efter att ha börjat läsa den leken vill jag lägga till kategorin Mest minnesvärda inhoppet och nominera Myrten för detta:

Du förlängde flertalet liv där tror jag! :rofl:

Ja, den minns jag att jag skrattade länge åt :D För övrigt tyckte jag att det var en spännande lek, var första gången (och enda??) som jag spelade med dubbelnick. (jag hade ett nick inloggat på varsin webbläsare :idea:)

Minns första gången jag var ulv (någon av de första lekarna jag var med i) Minns att det var jag, Mammas och någon mer i lyan. Och jag var den som blev kvar längst, med Mammas & co att bolla med i lyan. De räknade ut en massa roller och jag fattade inte hur, men litade fullt på dem. Tror att vi förlorade i alla vall, men kul var det.

Och första gången jag var LL, var aningens kaotiskt. Jag valde ett tema som typ ingen hade någon sett (Stargate SG1) och så tror jag att det trasslade en del med någon lynch...:o

En sak som jag tycker är väldigt rolig - det är att se hur spelare utvecklas.
Från första leken där man ser hur paniken kommer ifall de verkar bli ifrågasatta och till varje pris vilja vara kvar länge snarare än att jobba för att den egna sidan ska vinna - utveckling från ensamspelare till lagspelare. Och även utvecklingen av att vara totalt förvirrad till att kronorna börjar trilla ner. Kul!

Sen kan jag till och från tycka att jag fattar ju ingenting förrän efter att leken är över...
Jag undrar om mina kronor någonsin kommer trilla ned :o

Teman är mycket lättare att komma på än roller, det senare tycker jag är väldigt svårt, däremot att komma på variationer och blandningar av roller som redan finns är väl lite lättare men ändå svårt tycker jag men en del har väldigt mycket ideer om nya roller så det kan nog vara olika. Jag kommer inte på roller alls däremot "petar" jag lite i andras ideer ibland:p

Teman kommer ofta från filmer böcker och tv-program(finns givetvis de som har andra teman också t.ex höll Myrten i VM i fälltävlan) och sådant finns det ju mycket av så det finns ju rätt mycket att "välja av".:p Det svåra där är ju att få temat att passa till leken välja rätt karaktärer till rätt roll, skriva uppdateringar som passar till temat osv, anser jag men jag är inte så bra på varken det ena eller andra @Myrten spottar ur sig både bra teman och roller på löpande band så det vore intressant att höra vad hon tycker.
Jag anpassar leken efter temat och inte tvärtom. Är jag den enda som gör så?? :o

Den var väl inte så långsökt kan jag tycka.

En gång i en lek, tror det var @Sasse som var LL, var hintar tillåtna. Jag var siare och skrev något i med. "I sea. [spelarens namn] som ulv? Ja, det är väl inte en otrolig teori blabla" Jag tänkte ju då att det kanske kunde uppfattas att jag skrivit sea istället för see vilket borde kunna få vissa att inse att jag faktiskt siat spelaren i fråga som ulv. Ingen reaktion. Så istället gjorde jag en typisk Myrten-teori som involverade en massa sannolikheter hit och dit och diverse beräkningar. Det enda problemet var att de var totalt mumbo-jumbo och hitte-på, men jag var ju tvungen att få folk att fatta. Och då tog det fart minsann! Så trots att jag fabricerat all "fakta" jag byggde min teori på blev spelaren lynchad. Fattade ängeln att jag var siare? Nej. Jag = käk.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sju nya idrottsprofiler tar plats i Idrottsmuseets Hall of Fame i år. Bland namnen finns Frölundaprofilen Tomi Kallio och Öislegendaren...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann väljs in i Gothenburg Horse Show Hall of Fame. - Efter gårdagens prestation borde jag väljas in i Hall of Shame...
Svar
0
· Visningar
395
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Gothenburg Horse Show Hall of Fame hyllar profiler, ryttarikoner och hästar som har betytt mycket för sporten och evenemanget. Innan den...
Svar
0
· Visningar
223
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.