Ulvlekarnas Hall of Fame

Jisses, det är verkligen så länge sen vi spelade! På den tiden pratade ulvarna via MSN, känns som stenåldern:P

Fast det var ju inte SÅ längesen ulvarna brukade prata på MSN, det gjorde vi när jag började leka. Sen FB ett tag innan buke förnyades så det går smidigt att prata via pm här.

Jisses, det är verkligen så länge sen vi spelade! På den tiden pratade ulvarna via MSN, känns som stenåldern:P

Ja just det MSN disskusionerna:D Ibland var jag lite nojig över att blanda ihop vem som var vem på MSN, ville ju inte råka skcka till någon god.:p

Ja tiden går ibland känns det lite jobbigt länge sedan:o :p

En anekdot som kanske inte platsar här (eftersom händelsen utspelade sig irl och inte i någon lek) men som är rätt kul ändå:

Jag spelade min allra första lek och var totalt uppfylld och mer eller mindre besatt av den och skulle tävla på anläggningen där @Jfrelin har sin häst. Jag var helt övertygad om att Jfrelin var ulv (vilket hon visade sig vara senare) och vi hade bestämt i leken att vi skulle ses där.

När jag kom dit så var hon inte där hon trodde hon skulle vara så jag frågar en av funktionärerna om de visste var "en tjej som heter typ Jfrelin som är hårig i ansiktet" kan tänkas vara?

Tjejen bara tittar på mig och säger: Ööh du menar *Jfrelins namn*?
Men alltså, hon är skitsnygg och vadå hårig?

Ridå. :o

En annan av mina favoritlekar var när jag var vanlig bybo, men lyckades pricka in typ tre ulvar av fyra möjliga. :) Flera stycken trodde att jag var siare fast jag inte var. :rofl: Efter den leken har det dock bara gått utför. :angel:

Jag kommer ihåg @Lenis tabbe i en av mina lekar. Det var en tid då det alltid skrevs ut exakt antal ulvar i en lek. Jag ville göra det lite svårare och struntade i att skriva ut antalet för att deltagarna skulle famla i blindo (mer än vanligt ;)). Mycket frustration uppstod, men leken kom igång, och när väl en ulv lynchades blev det jubel. Ulven Lenis ville också hänga på i jublet, och utan att tänka sig för skrev hon "1 down, 3 to go". Här snackar vi drev! Lenis försök att bortförklara det var helt lönlösa :D

Jag märkte nu hur usel jag är på att återberätta saker :wtf:

Bästa uppdateringen
Jag läser typ aldrig uppdateringar, Mest Otacksamma Spelare måntro? :angel: Men jag kommer ihåg @Mammas splatteruppdateringar någon gång i början av min lekkarriär. Speciellt en av de sista uppdateringarna i en lek, där inälvorna rann ut längst golvet. Hon höll nog inte inne med detaljerna på den, för jag kommer fortfarande ihåg bilden jag fick i mitt huvud, typ sådär en 5 år senare. Vad säger det om dig Mammas? ;)

Bästa hinten
Jag minns inga citat, så den är kanske inte kvalificerad, men: kommer ihåg en lek från typ 08 där Mammas och Dasjenka stod för hintandet. Mammas var ulv och Dasjenka får eller liknande. Jag har för mig att Dasjenka inte visste vilka ulvarna var, vilket gör hinten ännu bättre imo. Som sagt inga citat, men det som hände var i alla fall att Dasjenka skrev ett inlägg första dagen, typ första inlägget hon skrev. Mammas svarade på det, och Dasjenka svarade tillbaka. Sedan hade de koll på varandra. Första jävla dagen! Inte en enda annan jävel såg den hintningen. Jag är fan fortfarande frustrerad, vill också kunna sådant! :mad:

Bästa uppdateringen
Jag läser typ aldrig uppdateringar, Mest Otacksamma Spelare måntro? :angel: Men jag kommer ihåg @Mammas splatteruppdateringar någon gång i början av min lekkarriär. Speciellt en av de sista uppdateringarna i en lek, där inälvorna rann ut längst golvet. Hon höll nog inte inne med detaljerna på den, för jag kommer fortfarande ihåg bilden jag fick i mitt huvud, typ sådär en 5 år senare. Vad säger det om dig Mammas? ;)

Bästa hinten
Jag minns inga citat, så den är kanske inte kvalificerad, men: kommer ihåg en lek från typ 08 där Mammas och Dasjenka stod för hintandet. Mammas var ulv och Dasjenka får eller liknande. Jag har för mig att Dasjenka inte visste vilka ulvarna var, vilket gör hinten ännu bättre imo. Som sagt inga citat, men det som hände var i alla fall att Dasjenka skrev ett inlägg första dagen, typ första inlägget hon skrev. Mammas svarade på det, och Dasjenka svarade tillbaka. Sedan hade de koll på varandra. Första jävla dagen! Inte en enda annan jävel såg den hintningen. Jag är fan fortfarande frustrerad, vill också kunna sådant! :mad:

Åh det där om Mammas och Dasjenka låter väldigt bekant! Måste ju räknas även om du inte kommer ihåg citat.

Jag brukar läsa uppdateringar generellt men kanske inte @Mammas , jag vill inte hha mardrömmar:angel:

Vi vill se toapappret!!!

Åkej - här kommer det - tillsammans med den berömda...och notera särskilt den underbara lilla skylten om vad som inte får spolas ner i toan...

10919663_629163773856676_357476347_n.jpg

Jag tillhör de som tittar in och läser då o då. Ibland klurar jag ut direkt vem som är vad men oftast (tyvärr) är jag lost.

Det jag är förundrad över är all teman som LL kommer fram till. Så, hur lätt/svårt är det att klura ut ett nytt tema, och så klart även
hur lätt/svårt det är att komma på nya roller?

Jag tillhör de som tittar in och läser då o då. Ibland klurar jag ut direkt vem som är vad men oftast (tyvärr) är jag lost.

Det jag är förundrad över är all teman som LL kommer fram till. Så, hur lätt/svårt är det att klura ut ett nytt tema, och så klart även

Teman är mycket lättare att komma på än roller, det senare tycker jag är väldigt svårt, däremot att komma på variationer och blandningar av roller som redan finns är väl lite lättare men ändå svårt tycker jag men en del har väldigt mycket ideer om nya roller så det kan nog vara olika. Jag kommer inte på roller alls däremot "petar" jag lite i andras ideer ibland:p

Teman kommer ofta från filmer böcker och tv-program(finns givetvis de som har andra teman också t.ex höll Myrten i VM i fälltävlan) och sådant finns det ju mycket av så det finns ju rätt mycket att "välja av".:p Det svåra där är ju att få temat att passa till leken välja rätt karaktärer till rätt roll, skriva uppdateringar som passar till temat osv, anser jag men jag är inte så bra på varken det ena eller andra @Myrten spottar ur sig både bra teman och roller på löpande band så det vore intressant att höra vad hon tycker.

Jag kommer aldrig på nåt tema så jag kör temalöst när jag är LL. Skulle heller inte ha fantasi nog att skriva uppdateringarna. Nya roller är ganska lätt att komma på tycker jag, svårare att veta hur bra dom kommer fungera. Jag brukar fega och aldrig ta med en ny roll.

Jag kommer aldrig på nåt tema så jag kör temalöst när jag är LL. Skulle heller inte ha fantasi nog att skriva uppdateringarna. Nya roller är ganska lätt att komma på tycker jag, svårare att veta hur bra dom kommer fungera. Jag brukar fega och aldrig ta med en ny roll.

Nu får du det att låta som om du är kass som LL och det stämmer ju inte all du är tvärtom väldigt bra! :)

Nu för tiden är dock temalöst nästan så ovanligt att det nästan käns som ett eget tema. :D

@Squie och @glömmerallt (som min telefon tycker ska heta Glommersträsk:D):

Teman bara... hittar jag på. Jag har väldigt livlig fantasi, så i princip skulle jag kunna uppfinna en historia och karaktärer rakt av, men ofta knyter jag an till något som är känt och redan finns, helt enkelt för att jag upplever det som att deltagarna tycker det är roligare. Mina tre senaste lekar har varit hästanknutna (Nationaldagsgaloppen, VM i fälttävlan och Cirkus Maximus) för spelarna i den förstnämnda verkade uppskatta det. Vad det blir nästa gång har jag ingen aning om. Nu för tiden brukar jag bestämma det när leken ska dra igång. Har länge funderat på att ha en Midvinterblot II eller någon annan lek som utspelar sig under vikingatid. Själv skriver jag helst historiska teman. Fast de enligt mig själv bästa uppdateringarna jag har skrivit var till Nationaldagsgaloppen. Eller förresten - de till True Blood var bra.

Hitta på roller började jag med i Midvinterblot och sedan har det fortsatt. Med nya roller vet man ju inte alltid hur de slår, så jag brukar ha några alternativ hur jag kan göra om ditt och datt inträffar.

@Squie och @glömmerallt (som min telefon tycker ska heta Glommersträsk:D):

Teman bara... hittar jag på. Jag har väldigt livlig fantasi, så i princip skulle jag kunna uppfinna en historia och karaktärer rakt av, men ofta knyter jag an till något som är känt och redan finns, helt enkelt för att jag upplever det som att deltagarna tycker det är roligare. Mina tre senaste lekar har varit hästanknutna (Nationaldagsgaloppen, VM i fälttävlan och Cirkus Maximus) för spelarna i den förstnämnda verkade uppskatta det. Vad det blir nästa gång har jag ingen aning om. Nu för tiden brukar jag bestämma det när leken ska dra igång. Har länge funderat på att ha en Midvinterblot II eller någon annan lek som utspelar sig under vikingatid. Själv skriver jag helst historiska teman. Fast de enligt mig själv bästa uppdateringarna jag har skrivit var till Nationaldagsgaloppen. Eller förresten - de till True Blood var bra.

Hitta på roller började jag med i Midvinterblot och sedan har det fortsatt. Med nya roller vet man ju inte alltid hur de slår, så jag brukar ha några alternativ hur jag kan göra om ditt och datt inträffar.
Uppdateringarna i Nationaldagsgaloppen var ju fantastiska! :D Hittade leken och blev fast att läsa, för jag insåg att jag inte kommer ihåg alls hur rollistan såg ut, inte ens min egen roll! :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sju nya idrottsprofiler tar plats i Idrottsmuseets Hall of Fame i år. Bland namnen finns Frölundaprofilen Tomi Kallio och Öislegendaren...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann väljs in i Gothenburg Horse Show Hall of Fame. - Efter gårdagens prestation borde jag väljas in i Hall of Shame...
Svar
0
· Visningar
395
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Gothenburg Horse Show Hall of Fame hyllar profiler, ryttarikoner och hästar som har betytt mycket för sporten och evenemanget. Innan den...
Svar
0
· Visningar
223
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit