Ulvlekarnas Hall of Fame

@Killaloe - i kategorin"Bästa hoppsan-så-det-blev!" måste vi ju ha när du och @Mammas var ulvar, Mammas åkte och skulle skicka en ledtråd till mediet. I denna pekade hon ut sin kollega. Det var bara det att det inte framgick vem meddelandet kom ifrån, så det som var tänkt att leda bort misstankar (ingen litar ju på en ulv) fick motsatt verkan då mottagaren typ trodde att det kom från den döde siaren.

Det var väldigt kul!

Det var inte kul! :mad: Jävla @Mammas som ALDRIG går att lita på :rage::mad:

:D

Och det var så himla roligt att få vara din side-kick även om det innebar att jag inte fick spela i denna fantastiska lek (@Lillelorden och tolkningen av Jason var fenomenal :D) :love:

Senast ändrad:
Jag spelade ulvlekarna för 100 år sedan (började räkna och det är nog faktiskt typ 8 år sedan! :eek:)

Det var en lek när vi ulvar höll på att vinna överlägset men vi behövde få alla att rösta innan deadline. En av oss var inte online så värsta dektektivarbetet började där vi via hennes mailadress hittade ett mobilnummer och jag skickade iväg ett mess som lydde typ "Är det du som är xx på buke? Om du är det så skulle det vara bra om du kunde gå in och rösta i ulvspelet! Om inte så ber jag om ursäkt att jag stör. Mvh mirtai"

Messet kom rätt och deltagaren som var i stallet skrattade gott och uppdaterade.

Tror @glömmerallt var med i den leken?

Det var jag nog det där låter ju bekant:idea: :D Alla sätt är bra utom de dåliga:angel:

Förresten vem hade leken om "Karriäristerna" - den tyckte jag var riktigt kul, men har för mig att den slutade ganska så fort?
Nu har jag ett ganska kasst minne (minst sagt) men det skulle kunna vara min lek. Utspelade sig i kontorsmiljö och slutade ganska fort.

Leken gjordes för att jag var så fruktansvärt trött på alla Karriärister på jobbet som trampade på andra i sin strävan att nå toppen. Karaktärerna baserades helt på kolleger och chefer.

Och nej, jag jobbar inte kvar där längre ;)

@Killaloe - i kategorin"Bästa hoppsan-så-det-blev!" måste vi ju ha när du och @Mammas var ulvar, Mammas åkte och skulle skicka en ledtråd till mediet. I denna pekade hon ut sin kollega. Det var bara det att det inte framgick vem meddelandet kom ifrån, så det som var tänkt att leda bort misstankar (ingen litar ju på en ulv) fick motsatt verkan då mottagaren typ trodde att det kom från den döde siaren.

Det var väldigt kul!

:rofl: Mammas slaktar sina kollegor även efter sin död! Tror @LindgrenV var mediet? Jag var LL iaf. Jag fattade inte att Lindgren vågade lita på att det inte kom från en ulv. Men även om hon hade vetat att det var från Mammas, hon hade ju kunnat skriva så för att förvirra.

Jag har aldrig varit en hejare på det här med roller hit och dit :D Tacka vet jag tvillingarna!
:rofl: Mammas slaktar sina kollegor även efter sin död! Tror @LindgrenV var mediet? Jag var LL iaf. Jag fattade inte att Lindgren vågade lita på att det inte kom från en ulv. Men även om hon hade vetat att det var från Mammas, hon hade ju kunnat skriva så för att förvirra.

Jag minns något som jag är rätt säker på att ingen annan minns (tror jag) men jag var en gång liksom halvt döende och blev visst bara konstigare för varje grej jag sa för att försvara mig för jag blev allt hårigare. Har för mig att säkert 90% röstade på mig i den omgången - då blev jag faktiskt så ond (trots att jag var GOD!) att jag fick lust att säga att det var rätt åt dem när jag åkte ut :devil: Det var lite kul att se förvirringen när de såg att jag var god trots allt :angel:

Så hörni, i framtiden om jag låter konstig så är jag god, bara så ni vet. Det är när jag låter vettig som ni bör vara rädda, mycket rädda..!

Jag saknar ibland tiden när lekarna var stora och många var vanliga bybor, det känns som om både jag och övriga genneraellt var mer förvirrade då. Nu tycker jag tyvärr ofta det är så att de gångerna de goda vinner så sitter de ofta på så mycket "extra info" att detsällan blir spännande, det är trist.

Jag tycker precis tvärtom om jag jämför med hur det var när jag började läsa lekar och spela. Då upplever jag att det inte var ovanligt att onda vann i några raka omgångar, d v s att goda lynchades DL efter DL, käket lyckades - finito. Undantag förekom. Det viktigaste för att vara en bra spelare var att man var bra på att luras. Att bli bra som god var jättesvårt för det baserades i myckethög grad på att känna till spelstilar.

Idag, med rätt balanserade specialroller, har båda sidor lika stora chanser. Spelet är mer analyserande och det gäller att vända och vrida på olika möjligheter. Visst spelar erfarenhet fortfarande roll, men när man ser hur många nya spelare vi fått som supersnabbt blivit jätteduktiga - tror jag att den delvis fått vika för analytisk förmåga och kreativitet. Och det gör spelet mer öppet och inbjudande för fler.

Och inte spännande? Du har naturligtvis din åsikt, men om man läser inläggen runt samtliga DL senaste leken tror jag att det framgår att spänning finns även i Bukes ulvspel 2015.
Och visst var väl folk mer förvirrade kanske, men vari ligger det som är spännande med det? Att skjuta från höften och hoppas på det bästa?

Som jag ser det nu är utmaningen för LLs att spelarna det senaste året eller så har blivit så duktiga att det att det kan bli för svårt för onda att vinna. Men å andra sidan kommer säkert spelstrategin utvecklas för att möta detta. Jag kan också tänka mig att mer av bagrundsinfon kan hamna "fel" (vilket var en av mina tankar när jag uppfann ficktjuven) och annat.

Så jag håller inte med om att det var bättre förr. Varken mitt ulvspels-förr eller det du beskriver. Jag tycker det är så kul med alla nya, engagerade och superduktiga spelare!

Vi måste ha "Snyggaste aktion" eller något liknande också. Har två klara kandidater: Dels när @TeamLundVer som vapensmed omvände Hedinn till förrädare i lyan i Midvinterblot. Sedan gjorde @Killaloe en suverän självmordsbombning av en ulv (Killa var god) i en lek, tror det var en av Niyamas.

Och förresten! När @Niyama som ulv och borgmästare vände lynchen mot sig själv i Rosas konditori samt @Lillelorden när hon först snodde käket och sedan käkade @Klara som just skulle bevittna som ond ficktjuv i Cirkus Maximus går inte av för hackor heller.

Sedan gjorde @Killaloe en suverän självmordsbombning av en ulv (Killa var god) i en lek, tror det var en av Niyamas.

Killas fantastiska prestation var i min lek "Julgransplundringen" :), skrev lite om den tidigare:

Och när du nu ger din in i tråden så kommer jag genast på leken "julgransplundringen", där du var god självmordsbombare och du hamnade i diskussion med någon och blev så jäkla less och ville hoppa av leken, så du skickade PM till mig och ville ta med dig X (en annan spelare än den du diskuterat med) och den personen var ULV! Tror inte du hade misstänkt denne tidigare - vilken träffsäkerhet :D

Det känns skönt att ni har bättre koll på vad jag gör än vad jag själv har :D jag kommer typ inte ihåg hälften :angel:

Vi måste ha "Snyggaste aktion" eller något liknande också. Har två klara kandidater: Dels när @TeamLundVer som vapensmed omvände Hedinn till förrädare i lyan i Midvinterblot. Sedan gjorde @Killaloe en suverän självmordsbombning av en ulv (Killa var god) i en lek, tror det var en av Niyamas.

Och förresten! När @Niyama som ulv och borgmästare vände lynchen mot sig själv i Rosas konditori samt @Lillelorden när hon först snodde käket och sedan käkade @Klara som just skulle bevittna som ond ficktjuv i Cirkus Maximus går inte av för hackor heller.

Och här hann jag börja fundera på vad jag gjort som skulle platsa i den här tråden när jag såg att jag blivit taggad. Och så var det bara att jag blev käkad vid helt fel tidpunkt. :rofl: Jäkla @Lillelorden :devil::D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sju nya idrottsprofiler tar plats i Idrottsmuseets Hall of Fame i år. Bland namnen finns Frölundaprofilen Tomi Kallio och Öislegendaren...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann väljs in i Gothenburg Horse Show Hall of Fame. - Efter gårdagens prestation borde jag väljas in i Hall of Shame...
Svar
0
· Visningar
395
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Gothenburg Horse Show Hall of Fame hyllar profiler, ryttarikoner och hästar som har betytt mycket för sporten och evenemanget. Innan den...
Svar
0
· Visningar
223
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar