ultuna på midsommar!

Byange_stall

Trådstartare
Fan, vi skulle bara ut o skritt en kortis igår. Hästen upptäcker ngt när vi kommit ca 10 min hemifrån som var lite läsktigt. Stannar, backar rakt ner i diket och vurpar. Hästen blev nog lika förvånad som jag, underligt nog så klarar jag mig helt men när hästen kommer upp så har han ett värstingsår på framknä höger. IN TILL LEDEN :cry:
Leder honom raskt hem för han kan gå iallafall - ringer distriktan som kommer ut, och faktiskt hjälper till att lasta hästen som sen får åka ner till ultuna och provtrycka o röntga. Guld till denna veterinär!

Vi kommer ner till Ultuna ca 22,30 men de har så många sjuka akuta så de säger att de hinner inte titta på honom före 4 inatt... Vi får lämna honom i en box så skall de höra av sig. Jag sa att de kunde riinga mitt i natten, men nu har jag inte hört ett ord ännu och har sovit med mobilen runt halsen tror jag...

Ta en kopp kaffe, dusch och ringa Sandra så får hon hänga med ner igen...
Hoppas de ringer snart, man blir ju sjuk av oro för sina små hästar (175 cm lillprins).
Behövde bara skriva av mig lite i denna väntan...

Sv: ultuna på midsommar!

Sitter o väntar på att telefon skall ringa fr Ultuna och berätta hur det är med poppn, Kom fram till recept men vet hade inte tid att prata - skulle ringa om ca en halvtimme... Hann söka lite på knäledsinflammation. Usch, dropp i 10 dagar på klinik, boxvila 2-3 veckor. Hoppas verkligen att det inte blir så illa .... =( Vad sakta tiden går när man väntar på vet!

Usch din stackare, alltid jobbigt att vänta på besked om sådana saker. Håller tummarna för att det går bra för er!

Fortfarande inte ett ljud fr Ultuna, jag ringde men de har inte tid att prata utan skall återkomma... Vilken väntan... ?
Undrar om övriga haft liknande skador, hur lång tid kan det ta? Får hästen komma hem idag eller inte.. Har lånat släp och skulle behöva lämna tillbaka den - men tänk om jag skall hämta honom igen snart (idag). Såg att det varit någon knäskada tidigare i forumet och då med 10 dgr på klinik och antibiotika.... Jag vill ju bara veta hur det går...De kan väl iallafall skicka ett sms lite snabbt - =(
En matte som är sjuk av oro för sin hästbaby...

ursh så himla trist. Hoppas de repar sig till de bästa och snabbt. Men nog borde de vara lite bättre på att meddela, jag hade inte klarat av väntan hade åkt och "knacka" på.

funderar på det oxå, men skall man dra hästsläpet med sig om han får åka hem eller åka ner utan släp o hämta han sen....Om de bara gav ett besked så skulle jag hoppa in i bilen direkt. Nu törs man ju inte gå längre än en meter fr telefon. Har jag inte hört ngt snart så drar jag med släpet.... Tror jag... Hoppas att han får komma med hem - samtidigt så får han ju bra vård där nere. Om de har tid med honom för alla akutfall.... Har laddat en hel påse morötter, gjort klart släpet o skall bara ta en snabbdusch, sen bär det nog iväg... men att åka 30 mil med tom släp känns ju lite onödigt. Och hon som jag lånade släpet av skulle egentligen iväg idag. Om han inte får komma med hem så hade ju hon kunnat ha det själv...Kanske drar utan släp och får han åka hem så får vi väl vända 30 mil och hämta släpet o dra igen.... =(

Nej, usch om jag bara visste ngt!!! Varför ringer de aldrig...

Kan du inte ha lite is i magen och vänta lite? 30 mil är 30 mil. I denna trafik.

fattar inte - det tar dem bara 2 min att ringa o säga att han blir kvar, då åker jag utan släp. Lika lång tid att säga att han får ev åka hem.... Skall det vara så svårt för dem att ringa....
Försöker att ha is i magen, men det är inte lätt

Jag förstår att det är en jobbig väntan men kan garantera att de har häcken full om de inte hunnit ringa dig än. Att ringa gång på gång tar ju bara än mer tid från dem att faktiskt göra det de ska, hjälpa djuren. De ringer när de har två min över och information att ge dig. Hör du inget skulle jag säga att han inte är värre eller mår särskilt dåligt.

Skulle INTE ge mig iväg 30 mil utan att veta något. Bättre att lämna tillbaks släpet och låta hästen stå kvar ett dygn även om han skulle kunna få komma hem idag. Jobbigt, jag vet, men för din egen skull!

Hoppas det står bra till med din häst och att du snart får besked! :laugh:

usch vad hemskt och hoppas han kryar på sig.
kan iallafall garantera att han har det bra där han är, jag hade problem att få med mig min häst hem efter att han hade stannat på ultuna ett tag, han trivdes ypperligt.

Tur att han är försäkrad, skattepengarna kom ju oxå lägligt men de har man ju kunnat ha till roligare saker...

haha jo men har man inget val så har man ju inte. det är iallafall bra och vettig personal och ffa jävligt god mat om man frågade min förra häst.

Har äntligen pratat m veterinärn, han har kollat hästen, inge feber och inte halt Nu iallafall... De vill ha honom kvar ngn dag så vi skulle höras imorgon eftermiddag... Såg en till tråd med precis samma högerknä, bara att vänta som sagt... Nåja - han har det bra där och får vård. Matte skall gå o sova för nu är jag skittrött! Har varit tillbaka m släpet till IngelaH - stort tack till henne och önskar verkligen att jag inte sålt min gamla finka såna här dagar. Men nu blir det till att spara för en ny BOJ vagn, hoppas Prinsen snart får komma hem, men tror att jag lider mer av längtan än vad han gör.... =)

Vad skönt att de har ringt iaf! Uppdatera så vi får veta hur det har gått!

Har talat med Ultuna igen under kvällen, fortfarande inge feber och han verkar inte halt enl veterinär. De tyckte det såg fint ut och har inte brytt sig om att provtrycka eftersom det fanns fler sjuka hästar som var sämre än honom. Pust - skönt på sätt o vis då är han inte döende iallafall... Imorgon skulle de ev kolla på förmiddagen och ta ngn bild. Jag skulle ringa dem vid ca 14. Får väl höra vad de säger imorgon om vi skall åka ner och hämta, eller bara ge en morot och tycka lite synd om honom...
Vet inte varför det går så fort när det blir ngt... Fattar inte riktigt vad det var han reagerade på heller men i diket på andra sidan vägen ligger det tunnor som de rullat ut fr en hage, de har väl kanske lagt dem i diket för att det inte skulle vara ivägen för deras hästar. Men han har ju sett tunnor förr - ngt spöke såg han iallafall - skall sätta på han lillflickans knäskydd med rosa princessor på framknä sen, snövit på ena och askungen på andra. Coolt ! Kanske skygglappar oxå - ngn som har ngt i rosa ....Nåja, eftersom de inte verkar allt för allvarligt är han nog hemma snart.

Senast ändrad:

Såg att du oxå haft lika, visst var det din skimmel i andra tråden. Hoppas att det oxå går bra. Tiden läker alla sår sägs det hoppas det gäller hästarnas sår oxå... =)

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 354
Senast: alazzi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Ny på forumet så vet inte om jag lägger in detta på rätt ställe, men om inte så får admin flytta :) Jag sitter nu med mitt livs...
2
Svar
31
· Visningar
3 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka