domino

Trådstartare
I vilken vecka var ni när ni gjorde första ultraljudet?

Har hört man gör det alltifrån v 12 till v 18..?
 
Sv: Ultraljud

Jag gjorde Nupp i v 12 pga min ålder, 34 år, det ordinarie ul gjordes i v 18.
 
Sv: Ultraljud

Jag gjorde aldrig vul. hade tid för de i v 12-13, en jag låg bara å spydde så jag kom aldrig iväg. vanliga ul gjorde jag i v 17, trodde jag va i v. 19 men blev framflyttad...
 
Sv: Ultraljud

-KL- Tack för era svar!

Vilken vecka var ni när ni blev inskrivna på MVC då? Fick ni vänta länge från det att ni visste ni var gravida?
 
Sv: Ultraljud

Jag blev inskriven vecka 12 och fick då lyssna på hjärtljud.
UL var jag på i vecka 19 och fick behålla exakt samma bf datum :)
 
Sv: Ultraljud

Bokade tid för inskrivning i v7, på inskrivning v 12, ul i vecka 18.
 
Sv: Ultraljud

Jag ar ju inte direkt representativ for genomsnittet eftersom jag dels har gjort ICSI och dels bar pa tvillingar, men mitt forsta var i vecka 6 och sen dess har jag haft ett i v.9, 13, 14 (pga blodning) och nasta ar om 2v i v.20. Darefter far jag ul var 4:e vecka tills de poppar ut :D
 
Sv: Ultraljud

bokade tid i v. 6 (v.4), första besöket v. 10 (v.8)
 
Sv: Ultraljud

Hade min första tid hos BM och inskrivningen på samma gång då jag skrev in mig rätt sent (v.16). Fick tid 2 dagar efter jag ringde.
Hade då vetat att jag var gravid sen kanske v.3-4.

Ville inte skriva in mig före v.12 pga missfallsrisken.

Hade UL v 18, det har alla med "normala" grav. i min kommun.
I grannkommunen har dom börjat med UL i v. 12.
 
Sv: Ultraljud

Skrevs in v8, NUPP v12 och nu nästa måndag UL i v19.
 
Sv: Ultraljud

-KL- Tack för era svar!

Vilken vecka var ni när ni blev inskrivna på MVC då? Fick ni vänta länge från det att ni visste ni var gravida?

Skulle först ha varit på inskrivning i v 12, men det blev i v 10 eftersom jag skulle ha remiss till nupp. Tror jag ringde dit i v 6 eller 7.
 
Sv: Ultraljud

v.20. Detta berodde på att det dels kom en påskhelg i vägen, dels pga att jag var en vecka längre fram än vad vi trott.
 
Sv: Ultraljud

Jag ringde i vecka 9 & anmälde mig gravid. Ska på UL & undersökning nu på fredag (V.11) Sambon skall med & hr tagit ledigt från jobbet på morgonen för att vara med.
Fick mer eller mindre tid omedelbart, då jag har ett missfall tidigare i v 11 för ett år sedan.
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 098
Senast: Mirtai
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
65 479
Hästvård Fick diagnos 40-50% blödning i stora böjsenan igår på min häst. Just nu vila + metacam. Plus zinkbandage. Har ni några solskenshistorier...
Svar
0
· Visningar
425
Senast: Andira
·
Hundavel & Ras Hej! Bifogar bild på vår aussie tik. Detta är första gången vi planerar valpkull, och är nyfiken på vad ni med erfarenhet tror ang...
Svar
4
· Visningar
1 406
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp