Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag rekommenderar inte att spruta där sadeln ska ligga. Har själv hamnat pladask på rygg med en väldigt förvånad häst med sadeln under magen när min medhjälpare varit generös med sprayen. Pälsen blir väldigt glatt.
På skapet hade jag oxå passat mig. Tror det är väldigt skarp. Bättre då med någon form av tjärsalva.
Prova, vissa hästar är ju känsliga i huden och blir irriterade medans andra klarar det. Jag använder både vid skap och mellan framben/vid sadelstaden och har inga problem, sprayar med aloe vera om hästen tycker det kliar mycket när det varit mycket mygg osv.
Jag spejar det inte under sadeln, däremot under magen och mellan bakben duschar jag lite samt kompletterar med 4S vid juvret. Men jag har som sagt ett sto.
Sprayar hela hästen med Ultra Shield, extra under magen/skapet, sprayar sen borstar ut det, tar en bit svamp och sprayar den och duttar i ansiktet där jag inte vill spraya, han har aldrig reagerat eller att vi märkt att det blivit halt under sadeln.
Jag sprejar inte under sadeln för att jag inte vill ha det under utrustning då det känns som att det är onödigt att gnugga in medlet extra mkt och dessutom med värme och svett. Min häst har känslig hud. Att det skulle bli halare av det har jag inte ens tänkt på
Jag sprayar inte under sadeln, eftersom det känns onödigt, men däremot har jag sprayat där när jag ridit barbacka. Lite glattare blir det, men inte så att jag påverkats negativt av det.
På skapet och i ansiktet använder jag inte starka insektsmedel, utan istället tjärsalva. Jag vill helt enkelt inte kladda in starka gifter vid hästens ögon och skapet, pga risken för reaktion på huden.
Well, i år har jag iofs inte sprayat öht, pga övergång till insektstäcke istället. Men tidigare har jag alltid använt Ultra shield, så tar mig friheten att svara ändå
Hästnyheter Jag menade inte att det är fel att arbetsgivaren ger de möjligheterna, men inte heller att det är en skyldighet. Om en arbetsgivare bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.