Ultimata formen ?

guppey

Trådstartare
Bara av ren nyfikenhet, vad tycker ni är den "ultimata formen"?

Jag tänkte att det vore intressant om alla lägger ut en bild på vilken form ni har som mål att er häst ska gå i?

Senast ändrad:
Sv: Ultimata formen ?

skriver för att komma ihåg tråden =)

Mvh D

-kl-

Jag med. Ska gå och äta nu men lägger kanske upp en bild sen om jag hinner. :D

Finns det ens någon ultimat form? Då syftar jag på om det faktiskt finns i praktiken, i teorin så finns det en ultimat form.

Bara av ren nyfikenhet, vad tycker ni är den "ultimata formen"?

Jag tänkte att det vore intressant om alla lägger ut en bild på vilken form ni har som mål att er häst ska gå i?

Lång och låg där hästen rör sig fritt i alla gångarter och bär sig själv. :)
Mvh Xoya.

Jag undrar också om det verkligen finns en "ultimat" form. När jag rider så strävar jag efter att kunna variera formen och att hästen är avslappnad i de olika lägena. Sen är ju den ultimata formen också olika beroende på vilken nivå man rider på.

Jag undrar också om det verkligen finns en "ultimat" form. När jag rider så strävar jag efter att kunna variera formen och att hästen är avslappnad i de olika lägena. Sen är ju den ultimata formen också olika beroende på vilken nivå man rider på.

Huvudet på spiken! :love::bow:

Detta är den "ultimata formen" som jag strävar efter. Jag vill kunna variera formen utifrån det "arbete" jag rider och där vill jag att hästen är avslappnad.

Busenkelt! *öhhhh...* Neeeej... :angel:

/IH

ULTIMAT FORM i mina ögon är när hästen bär mig som den bär upp sig själv när den showar off inför andra hästar för att imponera. När den har bär upp sig till sin maximala förmåga och är i jämn och balanserad genom hela ryggen och kroppen.

Jag håller med!

Jag vill ha en ändamålsenlig form, som går att behagligt variera utan spänning. Så därmed finns det väll ingen ultimat form som gäller hela tiden?
Det finns ju så många "snäpp" man kan använda sig av, det blir många ultimata former :p

Som flera säger, den ultimata formen beror ju på vilken häst jag rider och vilket syftet är för dagen.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama