amalia

Trådstartare
Jag ska till Ulltuna i januari med min hund för att göra ett pricktest på honom (misstänkt allergihund). Är det någon som varit där med sin hund? Får man faktura eller betalar man kontant? Tänkte att jag "slapp" ringa och fråga om någon här vet... Dessutom måste jag ringa till mitt försäkringsbolag, han har ju varit på ett vet besök som gick på cirka 650kr och pricktestet kommer att landa någonstans mellan 2-3000kr så de behöver ju gå in och ersätta...Får slå en pling till dom på måndag!

Sv: Ulltuna

Jag har varit där massor av gånger med mina tidigare hundar. Om jag minns rätt - för det var ett tag sedan jag var där - räckte det med att uppge försäkringsnumret till Agria och därefter kom en faktura (vi har bara varit där akut).

Fråga ditt försäkringsbolag, så slipper du ringa två samtal.

Varför ska du göra ett pricktest? Vad är det för symptom som gör att ni måste göra ett pricktest (dvs vad tror ni att han är allergisk mot?)..

Har precis pratat med mina föräldrar som friskade upp minnet.. vi var tvungen att betala självrisken på plats, men inget mer.

Kalaspinglan skrev:
Varför ska du göra ett pricktest? Vad är det för symptom som gör att ni måste göra ett pricktest (dvs vad tror ni att han är allergisk mot?)..

Vi har ingen aning vad han är allergisk emot... Han har haft problem med återkommande öroninflammationer som han fått behandlingar för... Under hösten så har vi bytt veterinär till våra hundar... Nu när vi var till vet. med hans öron så frågade hon om han tvätter/biter mkt på sina tassar (det gör han) och om han tvättar sig mkt i rumpan (det gör han oxå). Hon förklarade då att det ofta rör sig om allergi, och därför ville hon göra en utredning på honom. Han har nu stått på ett allergifoder i cirka sex veckor och som sagt ska vi ju in och göra ett pricktest för att utröna om det är något luftburet som han är allergisk emot, visar det inget så beror allergin antagligen på något som han äter.

Hoppas ni hittar orsaken snabbt... Vår valp har ju haft lite problem med sitt öra, han kläggade igen snabbt, kliade sig massor och fes illa. Vi bytte till ett foder med mindre protein och med hjälp av det och pencillin har örat blivit bättre. Nu har det gått snart två veckor utan pencillin och öronen är helt okej. Nu testar vi lite försiktigt och ser vad det är han reagerar mot på egen hand.. Efter ett grisöra blev han jätteröd och irriterad, kliades sig massor och började fisa igen.. Så inga fler grisöron i alla fall. Nu får vi testa nästa grej...

Kom ihåg att informera om hur det gått!!! Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 812
Senast: solrose00
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 939
Senast: Linda_A
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 119
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
4 029
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?