ul vecka 18

Sv: ul vecka 18

Är oxå lite orolig för att det ska visa sig vara nåt annat när bebis tittar ut.

Hela släkten var helt säkra på att det var en pojke o det kändes verkligen som en pojke i magen. Pojkvännen ville givetvis att det skulle vara en pojke - en blivande proffshockeyspelare... Men på ul i vecka 18 frågade barnmorskan om vi ville veta könet o vi sa ja.
-Det är en flicka, sa hon omedelbart o lät väldigt säker.

Veckan därpå var jag på KK pga en urinvägsinfektion o blev gynundersökt o fick se bebis igen på ul. Läkaren sa även då att det såg ut som en flicka.
Nu har vi i princip namngett bebis men jag är som sagt lite orolig att det kanske inte är en Agnes som tittar ut.
Jaja vi har ju ytterligare ul att förlita oss på...:)

*kl*

Är det bara jag som inte är ett dugg orolig?

Det känns egentligen som det kvittar om Ella skulle ( mot förmodan ) vara en Viktor istället..

Huvudsaken är att allt går bra och bejbin är frisk och kry :)

Att ta reda på kön är ju bara "en kul grej" för oss och vi vet ju om att det kan visa fel trots allt..

Senast ändrad:

Ja självklart är det viktigast att bebis är frisk! Men man får en massa dumma förväntningar o går o tittar på klänningar osv. Blir svårt om man köpt tjejkläder om det visar sig vara en liten kille sen... ;) Men jag har iofs nojor vad det gäller att handla saker o har inte handlat en enda grej hittills (är i vecka 23) så det är väl lugnt...

kl

Hon som gjorde mitt ultraljud i v .20 sa att det "skulle förvåna mig om det är en pojke" och "jag är 90% säker på att det är en tjej". Så troligvis är det en tjej och om 2 månader hoppas jag att jag vet säkert. Jag har också känt på mig hela tiden att det är en flicka och alla som inte vet vad dom sa på ul tror på en flicka. Vi har mest idéer på flicknamn men har inte köpt några speciella tjej eller kill saker.
Skulle det ändå komma ut en pojke skulle jag inte bli ledsen för det heller, bara att namn skulle bli svårare.

Ah ..

Det är bara två klänningar som inte går att använda om Ella är en Viktor, kläderna är könlösa :)

Jag håller med dig.

Vi fick ju veta att vi väntar en tjej på UL i v 19 och är såklart inställda på att det är en liten skrutta där inne (jag var säker på att det var en tjej från första stund), men skulle det komma ut en pojke (alla säger att jag har en pojkmage) så blir vi givetvis inte ledsna! Det viktigaste är att det är ett friskt och välmående barn, och blir det en pojke kan man ju iaf snacka om att bli rejält överraskad :D

//julia

alltså till oss sa hon att hon hade aldrig sagt det till 100% om hon inte kunde se så säkert som hon såg det.....nu återstår det att se om 3 mdr när han tittar ut om det verkligen är en kille...ska kolla det på UL i v 32/33 osså såklart....men jag tror vi verkligen kan vara säkra.

Tror det är så att om dem ej känner sig helt säkra på könet så säger dem att det är NOG en kille/tjej.....för till oss sa dem, "Det är ingen tvekan om vad det är" och då tror jag dem har så mkt kunskap att dem kan vara så pass säkra.....Min magkänsla sa ändå hela tiden att det är en kille osså....:laugh:

De var ganska säkra med oss oxå, men för oss spelade det inte så stor roll, vi hade varsin tjej och kille innan :D
Men det var kul att kunna vänja in ett namn innan bebisarna kom..
fast Liam hette Skrutt i magen och Linus prutt, och det heter dom fortfarande:p
StorSkrutt och LillPrutt :laugh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka