ul vecka 18

N

Nile

Ni som har gjort ul i vecka 18 och tagit reda på könet, har det stämt sen när bebisen kom? dom säger ju att dom inte kan säga till 100% men hur ofta har dom fel? ska man våga tro på det dom säger där?:confused:

Sv: ul vecka 18

Jag valde ju att vänta med att kolla kön till v.26 just för att felmarginalen minskar ju längre tid man går :).

När jag fick svaret i v.26 var barnmorskan 99.9% säker på pappret, men sa att hon var helt 100% muntligt.

Dom har haft fel en gång sedan dom började med könsul, men dom gör det from v.25 och inte tidigare :)

Jag gjorde UL i vecka 28 tror jag det var, och fick veta att det var en kille. Men ut kom Elina ... inte kille vad jag kunde se :D.

Så, pja, lita på helt skulle jag inte göra. Det roliga var att jag berättade för min brorson (7 år) att det var en pojke i magen, och han förklarade sakligt att det var en tjej. Jag sa att doktorn tittat efter och sett att det var en kille. Då sa han självsäkert att då hade doktorn sett fel. Och han hade rätt den lille räkan :D

Vi var på rutinul i v19, och frågade om de kunde se könet. Hon sa då att det var en tjej, och när vi frågade hur säker hon var så sa hon att hon inte skulle berättat om hon inte var 110% säker. Vi var också på ultraljud i v28 och även där fastslog läkaren att det var en tjej där inne, och det såg vi också själva tydligt. Och ut kom en tjej, så sant som den var sagt :D

Vi var på rul i v 19 och på det såg man tydligt att det var en kille, innan dem ens sa det såg både jag o min sambo en liten snoppis, och jag frågade HUR säkert detta är...och då sa hon att detta råder det inga tvivel om vad det är....dessutom fick vi en MKT bra bild som visar vad det är......det bara måste vara en pöjk....men visst e man orolig att det kanske är "fel" men nä, jag tror inte det...inte med den bilden vi har......:rofl:

kl

Till oss sa de att vi väntar en tjej på rutin-UL i v 19. Vi får se om det stämmer inom några dagar!

//julia

Fast vi såg också 'snoppen'... i profil iofs, och jag har hört att det går att missta sig då, det är bättre om man har bilden sas 'rakt under' :D.
Det gjorde ju inget att de sa fel, mest nåt vi fnissar åt, men man skall nog vara beredd på att det KAN vara fel.

jag trodde mig se en snopp när jag var på UL med min "tvåa", men det var ingen snopp på den, det måste varit navelsträngen....
Diskuterade aldrig saken med den som undersökte mig utan noterade det mest i mitt eget minne.

Jag får återkomma framåt sommaren med om könet på vårat blivande barn stämnde, om allt går vägen. Men på rutin-UL (i v. 19 för vår del) så sa de "tveklöst pojke!" och vi kunde inte annat än hålla med ;) Vi fick se "hela paketet" både underifrån samt i profil så om det inte är en pojk i magen så vete tusan ;)

på UL här säger de inte alls vad det är även om de ser och man vill veta...så v 25 var vi i malmö på emmaklininken och fick bekräftat att det var en pojk. vi har sett det i både 2D och i 3D ska kika igenom cdn och slänga ut en bild senare....

Den bilden vi har på vår lille är rakt under i från som om man tagit bild sittandes under i från....så nog allt är det verkligen en kille......:laugh:

Nu blev det ändrat. fick en ny tid för ul idag. så den nya tiden är den 5 februari. och då kommer jag vara i vecka 20. så då borde det synas tydligare.:laugh:

Ni som har gjort ul i vecka 18 och tagit reda på könet, har det stämt sen när bebisen kom? dom säger ju att dom inte kan säga till 100% men hur ofta har dom fel? ska man våga tro på det dom säger där?:confused:

Vi tog reda på könet när vi väntade vårat barn. Enligt bm som gjorde ul så var det utan tvekan en pojk. Så vi förväntade oss att vid förlossningen skulle det komma ut en pojk ur min mage....

Ut genom akut snitt kom en liten tjej :love: snacka om chockade föräldrar, men i slutänden spelar det självklart ingen roll att vi fick en Linnea istället för en Emil. Älskade henne extremt mycket från första stunden...

Vi ville ha reda på könet men barnmorskan vägrade.

Betalade då istället för ett ultralju i vecka 29.
Fick reda på att det var en tjej+ fick en film:love:

Det stämde, nästa barn kommer jag nog inte vilja veta i förväg.

Stina-mamma till två små söta tjejer:)

Jag var så sjukt sugen på att veta, och jag tror min bm såg för i slutet frågade hon om de var något mer vi ville se. Men jag sa nej, och ångrar det inte.
Jag kände att jag hellre då ville göra ett riktigt könsul och gärna i 3d för att vara riktigt säker.

Under förlossningen så sa bm hela tiden han till magen, och ut kom en pojke!

Blir det fler barn kommer vi inte ta reda på vad det är.

Min bekantning fick barn här i november förra året, de bad om könet vid UL och fick en pojke till svar. De hade tidigare tjej så självklart blev de glada, och en del nya saker inhandlades i pojkstuk.

Den stora dagen var inne, och ut kom han med buller och bång. Men det saknades något? Snoppen? Det blev en tjej till, alldeles bedårande felfri sånär på att snoppen som skulle ha funnits inte fanns.:rofl::rofl:

Det händer dessvärre lite då och då att könet inte blir som man trott, och det är nog därför man inte gärna vill säga något på UL

Mina 2 sista så frågade de om vi ville veta och det ville vi.. De sa att det var killar båda två, och det stämde :D

alltså till oss sa hon att hon hade aldrig sagt det till 100% om hon inte kunde se så säkert som hon såg det.....nu återstår det att se om 3 mdr när han tittar ut om det verkligen är en kille...ska kolla det på UL i v 32/33 osså såklart....men jag tror vi verkligen kan vara säkra.

Tror det är så att om dem ej känner sig helt säkra på könet så säger dem att det är NOG en kille/tjej.....för till oss sa dem, "Det är ingen tvekan om vad det är" och då tror jag dem har så mkt kunskap att dem kan vara så pass säkra.....Min magkänsla sa ändå hela tiden att det är en kille osså....:laugh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka