Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går ju emot vad vi lärt oss upp till denna dagen i så fall??!! Ävem på veterinärutbildningen lär man sej att fölen inte växer sej större än vad de finns plats till.
Hittade presis en blandning siberian husky/riesen/schäfer på Blocket. Varför blandar man så...
Ori, 50% Husky, 25% Vorsteh 25% Pointer
Huppsansa det ser ju ut som en vampyrhund pa bilden.
Men ar sakert sotare i andra vinklar och utan sjalvlysande ogon....
/KT
Ibland ar det helt enkelt sa att hundarna blandar sig sjalva!
/KT
Har inte dessa hundar mattar o hussar?
Vem lägger i såfall annars ut valparna på blocket?
Men vad gor man om det skett en tjuvbetackning som man inte vet om och sedan sa ar plotsligt tiken draktig och man marker det inte forran det ar for sent att gora nagot at det.....
Hande mig med en linderodsgris en gang. Tyckte nar hon lag och solade att juvren sag litet tjocka ut sa jag hoppade in i hagen och klamde pa dom och det kom mjolk. Mycket riktigt sa grisade hon inom ett par tre timmar. Och det gallde en sugga som jag hanterade och kelade med VARJE dag! ( Varan "filmstjarnegris" Adala Skade var det.)
Hon hade inte varit REGELRATT betackt men en gang nagra manader tidigare hade galten hoppat in i hennes box. Men eftersom hon inte visade nan brunst vad jag kunde se da sa trodde jag inte att han hade betackt.
Men DET hade han minsann gjort.
Jag tror liksom inte riktigt pa att ALLA blandrasvalpar som saljs ar resultatet av planerade betackningar. Och vad ska valpagarna gora? Sla ihjal valparna samma dag som dom fods??
/KT
Men du kan väl inte på fullaste allvar mena att de flesta av dessa blandningar är tjuvparningar som dessutom både matte och husse skulle vara totalt ovetandes om? ..
Det har jag val inte skrivit heller! Jag skrev att jag inte tror att ALLA blandrasvalpar som saljs pa natet ar resultatet av planerade parningar.
Jag foreslar att du laser hela mina inlagg och inte bara valda delar av dom!
/KT
Det blir ju jättekul när du säger som du gör och sen gör du precis tvärtemot själv?!
J
Vad som skedde med grisen tycke jag var totalt oväsentligt!
Jag sager banne mig inte mot mig sjalv. Det ar ju du som inte kan lasa.
Jag tog grisen som ett ett exempel pa att aven mycket vana djurmanniskor kan missa en draktighet. Tycker du det ar ovasentligt sa far det ju sta for dig sjalv.
Om du valjer att missforsta mig hela tiden sa tycker inte jag att du heller tillfor sarskilt mycket i den har traden overhuvudtaget.
Kommer inte kommentera fler av dina missforstand!
/KT