Tyskarna överger sina katter!

Sv: Tyskarna överger sina katter!

inte lämnat bort på katthem iaf..!:mad:
han får vara inne och sen följer jag med ut och går...han följer med precis som en hund!!:D

Men det var väl bara för att man inte ännu funnit att smittan kan gå över till hund, vilket i sig är konstigt för innan de hittade den Tyska katten visste de ju inte om att katter kunde bli smittade.
Och hundar kan sätta i sig fågelkadaver lika gärna som en katt kan äta upp en fågel, så jag tror att det bara är en tidsfråga innan en hund blir smittad också -och vad göra då? Rastgårdar för hundar? Utegångsförbud för hundar och nytillverkade toaletthus modell större för hund?

Det går inte att skydda sig, om det här viruset får för sig att mutera sig såpass så kommer varenda kossa och människa och elefant bli smittad.

Nättak skiter ju fåglarna igenom.

Jag har byggt många rastgårdar genom årens lopp. Jag har fyllt dem med höns, kaniner, kalkoner, kycklingar, hundar och broilers i stället för katter bara.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
796
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 080
Senast: Keb71
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka