Sv: Tyskarna överger sina katter!
Okej, en förebyggande medicin då.
Okej, en förebyggande medicin då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MissFideli skrev:Det går faktiskt att se till att fåglarna inte kommer i kontakt med katterna, men då krävs det förstås lite intresse från ägarens sida. Har man inte det intresset så går det förstås inte. Vill man skydda sin katt så ser man till att göra det, struntar man i det så låter man bli. Svårare än så är det inte.
MissFideli skrev:Jo, det handlar visst om ett intresse. Vill man vara säker på att katten inte kommer i kontakt med fåglar så bygger man en rastgård. Att tycka att det är att gå till absurdum för att man vill skydda sin katt får stå för dig, för mig är katten för viktig för att säkerheten ska prioriteras bort. Det är en av anlendingarna till att jag har innekatter.
Och du vet ju inte om dina klarar det, det kanske funkar prima. Men du vill ju inte ens testa, så jag tycker definitivt att det handlar om ett intresse.
Som sagt, det rör sig om en begränsad tid, inte resten av kattens liv. Funkar det inte, så har man iaf testat. Men du verkar ju inte ens vilja testa. Prioritering.
MissFideli skrev:Fast det handlar inte om inne, det handlar om att kunna gå ut inom inhängnat område. STOR skillnad för katten.
Jag sätter inte psykisk hälsa före fysisk, för mig går dom hand i hand.
Kat skrev:Hur tror du att fyra katter som är vana att springa precis som de vill skulle må i en liten rastgård, när inte ens ett hus är stort nog?
Det är inget bra alternativ för oss, av tidigare nämnda skäl.