Tyskarna överger sina katter!

P

Prakas

Fågelviruset har fått många tyskar att lämna sina telningar till katthem: LÄNK!

Hur skulle ni ha gjort?

Sv: Tyskarna överger sina katter!

Mina katter kommer att få finna sig i att bli inne katter igen.

Ja, inte tusan lämnas det in några katter till katthem från min sida bara pga. ett fågelvirus. :mad:

Är det någonstans fågelviruset skulle kunna få fäste bland katter och eventuellt mutera så är det i stora kattbesättningar... tex. på ett katthem.

Dör hellre än lämnar iväg min älskling. :love: :love: :love:

Skulle aldrig någonsin lämna iväg min katt pga detta. De som gör det är i mina ögon inga djurvänner och borde inte haft katt alls.

Icke, aldrig i livet! Om viruset skulle dyka upp här i trakten få de bli innekatter ett tag, för säkerhets skull.

Jag läste om det i morgontidningen.... Jag sa till min sambo at jag för mitt liv inte kunde förstå hur man kunde överge sina djur!!! Mina djur är mitt allt och jag skulle verkligen ALDRIG överge dom!!

Nu kanske folk iaf börjar fundera lite innan de släpper ut sina katter vind för våg! :devil: :devil:

Min katt är innekatt och kommer att förbli det.
Jag förstår inte vad man vinner på att lämna iväg katten, det är ju bara att skjuta problemen från sig och lämna över på någon annan. Det är ju mycket bättre om alla tar sitt ansvar och håller sina katter inne för att skona katten från smittan och att minska risken för smittspridning.

Det enda jag kommer att göra är att hoppas på att det kommer ett bra vaccin snart.
Mina katter skulle gråta om de inte fick gå ut. Det vägrar jag utsätta dem för.

Jag skulle inte lämna bort min katt. Blev det nödvändigt skulle hon få stanna inne men då skulle hon inte bli glad, jag minns hur det var när hon inte fick gå ut för att hon skulle till veterinären, hon var skitsur på mig.
Hon kanske läste tidningen i tisdags och bestämde sig för att ge sig iväg för att slippa bli innekatt.

Jag tror inte prioriteten för ett kattvaccin är så hög. Däremot kan man ju bygga (om det finns möjlighet) en tillfällig rastgård. Iaf om man bor riskzonen.

Jag tror inte det skulle fungera så bra här faktiskt. De har extremt olika promenadstråk.
Dessutom kommer hela Sverige att vara en stor riskzon inom en snar framtid. Flyttfåglarna kommer snart.

Mina killar är innekatter men jag skulle aldrig lämna iväg dem, de är ju mina "barn"!!!!:love:

Aldrig att min katt skulle bli iväg skickad till ett katt hem på grund av fågelviruset!
Han skulle försöka ta sitt liv om han skulle behöva sitta instängd i en bur! Han är ju helt förtvivlad när han åker till veterinären i en transportbur...

Om man var absolut tvugna att ha katterna inne så skulle han avlivas. Han har levt som stallkatt hela sitt liv och skulle inte klara sig instängd...

Vår katt kommer antagligen att få stanna inne nu ett tag. Men han är så mesig ändå så han vill inte gå ut när det är snö och kallt :p

Skulle heller aldrig skicka iväg mina katter till något katthem.
Skulle också avliva mina katter om det blev krav på att hålla dom inne. Om det inte var så att det gällde en kortare begränsad tid.
Mina katter är definitivt INTE innekatter.

fjolltroll skrev:
Skulle heller aldrig skicka iväg mina katter till något katthem.
Skulle också avliva mina katter om det blev krav på att hålla dom inne. Om det inte var så att det gällde en kortare begränsad tid.
Mina katter är definitivt INTE innekatter.

Du skulle alltså inte ens försöka att vänja dem vid ett inneliv?

Mina kissar är heller inte innekatter, men om jag hade att välja mellan att avliva och ha dem som innekatt så skulle jag i alla fall försöka. Göra mitt allra bästa, så kanske de skulle kunna vänja om sig och till och med trivas någotsånär. Gick det inte, fick det väl bli avlivning då...

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
796
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 080
Senast: Keb71
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka