Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att QE drabbats av samma syndrom som Akribori. Dvs han har delvis marknadsförts som en dubbeltalang. Nu råkar båda vara det, men det har inneburit att man lagt på ston som kanske inte är hopptalanger. Man har betäckt ett gångartssto med taskig hoppkapacitet med QE för att bättra upp den. Jag har minst tre QE-hästar i min omgivning med riktigt usla möderne - OM man ser till hoppningen. Sen är väl inte QE lika hårt marknadsförd som gångartshingst som Akribori, men lite så tycker jag det varit.
Cardento däremot är en hopphingst som fått hoppston. Tror inte jag känner någon som lagt honom på ett dressyrsto.
Samma sak med tex Irco Mena i statistiken. För att vilja satsa på en hingst som finns på fryst vilket = dyrare så VET man att man har ett bra sto. Iaf till 90%... Grannen tar inte sitt 3-årssto som fick 6r på gången och 4r på hoppningen till Irco Mena. Däremot så tar man en Flyingehingst som de marknadsför som dubbeltalang, tex Akribori el QE.
Hur hingstarna marknadsförs och vad de fått för ston är i allra högsta grad relevant när man tittar på avkommestatistiken. Jag tror tex Akribori legat på ett bra blup i hoppning om han fått hoppston. Och Irco Mena hade inte haft lika bra hoppindex om han varit vid liv och funnits lättillgänglig för alla på färskt...