Tyska Hingstar

Red_Chili

Trådstartare
Hur gör man om man vill ha reda på vad en tysk hingst har för avkommor? I det här fallet då Regazzoni. Jag har nämligen en sköthäst som är e. Regazzoni och vill veta hur dom andra avkommorna är så man kan "jämföra" lite på kul. Men eftersom han är en Hannoveraner och dessutom flyttade till Usa för ett tag sedan (tror det var år -00) så är det väl svårare? :crazy:

Sv: Tyska Hingstar

Regazzonis pappa är den berömda Rubenstein mamma är Wakonda efter Werther. Regazzoni vann sitt hingstprov i Münster-Handorf med poängen 140.53 han var även bästa dressyrhäst för femåringar 1996. Han har 13 godkända söner.

Han exporterades som sagt till USA 2002 och står numera på
Oldenburg Farm
På den hemsidan kan du få mer info och massa bilder.

Tack!! =D
Men var kan jag få reda på vad dom där hingstarna som du nämnde heter?

Kolla vad söt "min" Red Chili är :p (nyvaken på bilden) :D
311645_28457.jpg

Jag kunde inte se filmen!! Är det fel hos mig eller nån annan stans?

Du får söka runt lite på nätet. Det mesta är på tyska men de brukar ha en engelsk version också.

Googla Rubenstein så ska du få se att du får upp en massa sidor med honom.

Om jag minns rätt så hade väl Red Chili Bogenschütze som morfar?

Jag ska se om jag hinner leta rätt på lite saker åt dig idag.

Här står det lite om Werther som alltså är Red Chilis farmors far:

Werther

Här är lite om Bogenschütze , alltså Red Chilis morfar

Han var en fux, 169 cm, tror han var född 82 men är osäker.
Han är e. den kända Bolero och mamma är Wendolina efter Wendekreis

Om du tar reda på vad Red Chilis mamma, mormor och mormorsfar heter så kan jag nog få reda på mer.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 530
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18