Tyrrestrup´s Highlight RWD 19

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare OuZ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 771
O

OuZ

Efter nått års funderande kom ja förra hösten fram till att min lilla tös skulle betäckas och kom fram till att använda Tyrrestrup´s Highlight RWD 19 , welch cob hingst. Men tyvärr brunstade inte hon inte i rättan tid och ordentligt i våras så nu får ja hoppas på våren 2008 :)

Någon som använt sig av denna hingsten tidigare som skulle vilja dela med sig av lite foto och nått ord om sina avkommor :D

Tack på förhand!!!

Sv: Tyrrestrup´s Highlight RWD 19

lättast är att höras direkt med ägaren till hingsten. Hon finns här på forumet.

Har redan varit i kontakt med ägarn men ja är mest ute efter att se hur avkommorna ser ut om dessas ägare själva skulle vilja skicka lite foto. Är bara lite nyfiken. :D

Tror inte att det finns ägare till hans avkommor här på Buke. Han har inte så många avkommor ännu. Lättast är att be att få reda på vilka ston som han har betäckt och ringa /kolla hemsidor på stoägarna. Kolla deras egen hemsida och se om de länkar till stoägarnas sidor.

Här får jag ju inte svara egentligen men skulle bara inflika att det finns ägare till ett par av avkommorna samt ofödda här på buke. Besökandet här är väl dock inte så jättefrekvent så bäst är nog att göra som Welsh säger, kontakta dom via länkar till avkommor så kanske någon vill svara dig. Lycka till :D

Hej Quz !

Vi har 2 avkommor efter Tyrrestrups Highlight som vi äv väldigt nöjda med. Båda är födda 2006. :bow:

Först ut är vår docka Enmarkens Miss Popeth
Som föl blev hon på Riksutställningen guldbelönad klassvinnare samt fölchampion reserv alla sektioner och därmed även bästa svenskfödda föl.
PopethRiks06.jpg

När vi i år visade henne i Lerum, gick det inte sämre...
Guldbelönad klassvinnare samt Juniorchampion reserv.
Lerum2007-1.jpg

Sedan har vi Enmarkens Houdini. Han är numera såld men det har gått bra för honom också...
Visad som föl och fick BIR samt 38 p.
Mellerud2.jpg

Även han visades I Lerum i år och kom där 2:a med silver.
Houdini070602-1.jpg

Som du säkert förstår är vi väldigt nöjda med hans avkommor, även om resultatet givetvis även är stoets förtjänst. Numera har vi dock egen cobhingst, annars hade vi säkert åkt till Highlight igen.

Lycka till med dina avelsplaner ! :)

Så vackra, så vackra :)

Tack för ditt inlägg :D

Nu längtar ja ännu mer till våren, får hoppas på att de tar sig direkt...

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 064
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 396
Senast: Digbil
·
Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 436
Senast: Cornelia
·
Avel Ja, nu så ska vi få hem vårat SWB-sto från fodervärden sådär lite hastigt, och funderar på vad vi ska ta oss till med henne. Först och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 581
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka