Typpoäng på halvblod.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mycket_irriterad
  • Startdatum Startdatum
M

mycket_irriterad

Jag har läst här att någon har skrivit att ett halvblod under 158 inte kan få en 8:a på typen då det räknas som för litet för att få den poängen, stämmer det och var finns info om det isåfall?

Mitt halvblodsto som var 157 cm fick 8 eller 9 på typen fast det är iofs några år sedan...

Tänke mest om någon visste här efterson jag tidgare mailat dem om olika saker ett par tre gånger men ALDRIG fått svar.

Ja det är inte jag som har skrivit det här på Buke men jag har läst det - trodde det var där jag skrev ovan men var det kanske i ridsport då. Sen har jag pratat i en annan diskussion med ASVH-ledamot glidit inpå den frågan och fått så förklarat för mej. Jag har själv en liten 4-åring och blev "drabbad" t.o.m muntlig kommentar efteråt att det var synd att inte hästen var ett par cm till för då hade det blivt ett högre typpoäng...
Jaja vad göra, domarn dömmer that's life!! JAG vet att jag har en bra häst!! (förhoppningsvis tycker framtida köpare det också!!)

Jag är mest nyfiken om det finns ett regelverk för detta eftersom jag läste om det här, var nämligen på en premiering där jag tyckte domaren dömde väldigt konstigt överhuvudtaget, och då var det bla en häst som var 157 som fick 8 på typen, så jag är mest nyfiken på regelverket om det finns och domaren inte dömde efter det eller om det bara är oftast så att hästar under 158 får lägre poäng.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: Snurrfia
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 062
Senast: nyttnick
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 414
Senast: Vicks
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka