Typ av hinder på hoppderby

T

tratten

På ett hoppderby ska ju en viss procent av hindren vara naturhinder. Vad kan det vara för olika slags hinder? Förutom bank och pulvermangrav då förstås som är obligatoriskt......

Sv: Typ av hinder på hoppderby

vattengrav kanske? konstiga hinder får du nog förberreda dig på! :)
är det smålandsderbyt du ska va med på??

Nja, jag vet inte riktigt om jag ska åka, har inte bestämt mig ännu. Har aldrig varit på derby förut, så jag skulle vilja ha fler tips på vad det kan vara för typ av hinder av er som ridit derby tidigare.

åk o kolla på ett derby nånstans då? så kan du få ett hum om hur det är??

vattengrav och hinder med vatten (typ vattenmatta) brukar finnas. Annars är det som sagt bank och pulvermangrav också. Steeplechasehäckar kan finnas också till exempel, trappa osv. Ring och fråga klubben som anordnar tävlingen om vad de har för hinder. :idea:

Det är väl egentligen inte det att jag måste veta vilka hinder som ingår för att kunna anmäla mig, jag vill bara veta lite om vad som går under beteckningen naturhinder. Eftersom 40% av hindren i ett derby innefattar naturhinder måste det ju finnas en hel del olika typer.......

När jag red smålandsderbyt för ett par år sedan ingick det.

Stora vattengraven, vattenmatta/liten vattengrav, torrgrav, bank, pullermangrav och stenmur..
Tror de va 16 hinder oxå så de va lite mastigt. funderar på o åka i år oxå men vi får se.. Kanske se där..*S*

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 110
Senast: Mineur
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 598
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar