tyglar på dressyrbanan?

M

M-Meduza

vad får man egentligen ha?

jag har hittat mina favoriter... nylon kärna sånt där man inte halkar av. (kanske inte ens heter nylon :angel:). med läder stroppar på...
dom är helt underbara men har fått för mig att dom inte är tillåtna, utan att det måste va läder? men vävribb är ju tillåtna?

Sv: tyglar på dressyrbanan?

Hejsan! nu ska jag inte svära till 100% att jag vet, men tror att du får ha i princip vilka tyglar du vill, tills du börjar rida på kandar, då måste de va läder tyglar...
ska precis börja tävla på kandar o jag tycker inte alls om läder tyglarna tyvärr, har alltid haft sånna som du förklarar(dom vanliga);-)
men e bara gilla läget:-D

Menar du kanske tyglarna som är nättare o mjukare än vanlig vävribb med insytt gummi och läderstroppar? :D För sådana har jag o de får man tävla dressyr på, men endast på träns. På kandar får man endast ha lädertyglar.:bump:

Menar du kanske tyglarna som är nättare o mjukare än vanlig vävribb med insytt gummi och läderstroppar? :D För sådana har jag o de får man tävla dressyr på, men endast på träns. På kandar får man endast ha lädertyglar.:bump:

ja jag menar såna som liksom helt är i ja antihalt material... finns ju tyglar som har bara sånt på insidan också...

mina har legat några år så dom är ganska hårda än men man får så himla bra grepp i dom. har ett skadat finger med vilket gör att ja inte kan greppa lika bra me den handen o då glider tygeln så lätt ur handen.men inte med dessa :angel:

till kandar behövs är det lååååååååååång väg :rofl:

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 821
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 221
Senast: Hazel
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar