Tygblöja eller vanlig blöja ?

Sv: Tygblöja eller vanlig blöja ?

JAg funderade/funderar seriöst på tygblöjor.
+billigare i längden
+jag tvättar ändå varje dag
+mitt barn bajsar en gång per dygn vilket innebär att de flesta blöjorna är kissblöjor

-dyra i inköp, ett vanligt blöjpaket är billigare på kort sikt och det är så jag har det med föräldrapenning.
-De stora blöjmärkena ger massor av gratisprover på BB i början och man skolas in i det bekväma med den typen av blöjor och "orkar" kanske inte ta tag i tygblöjorna då.

Jag är alltså helt för tygblöjor men tror inte att jag har råd att göra de inköp som krävs för att komma igång.
 
Sv: Tygblöja eller vanlig blöja ?

Om du hade tänkt dig vikblöjor så går de att köpa begagnade billigt (5-10 kr/st) :)
 
Sv: Tygblöja eller vanlig blöja ?

Nu har jag testat några gånger, men jag måtte göra något fel för det läcker som bara den!
Både ettan och tvåan :angel:
Har till största delen fått ett gäng ImseVimse grejjer, både det som ser ut som en blöja och så blöjbyxor, rispapper, men även några större tygstycken som jag antar är vikblöjor va?

Men hur ofta måste man byta?
Beror väl kanske på hur mycket lille knodden bajsar och så, men hur ofta fick ni byta?

Hittils känns det lockande med det täta engångsblöjorna, mindre röd rumpa med dom, mindre tokfuktig, mindre av det mesta.
Men för miljöns skull så ja hur sjutton ska man göra för att få det att fungera?
 
Sv: Tygblöja eller vanlig blöja ?

Men för miljöns skull så ja hur sjutton ska man göra för att få det att fungera?

Våra läckte oxå i början. Det var för att vi glömde se till så att allt tyg fanns INNANFÖR blöjbyxan. Om någon liten del sticker ut leds vätskan ut genom den till kläderna.

Om det läcker rakt igenom blöjbyxorna är de för gamla. De ska vara täta.

Vi byter efter 1½ timme ungefär. Med extrailägg kan vi vänta längre.
 
Sv: Tygblöja eller vanlig blöja ?

Våra läckte oxå i början. Det var för att vi glömde se till så att allt tyg fanns INNANFÖR blöjbyxan. Om någon liten del sticker ut leds vätskan ut genom den till kläderna.

Om det läcker rakt igenom blöjbyxorna är de för gamla. De ska vara täta.

Vi byter efter 1½ timme ungefär. Med extrailägg kan vi vänta längre.

Ok tackar, ska ta ny sats imorgon och testa med dina tips och se hur det ser ut när jag fipplat på allt. :)
Njae läckte nog inte rätt igenom utan på sidan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: Tassa
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 778
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp