Tygaffär på Internet

Svartfot

Trådstartare
Jag har tänkt klä om lite stolar och skulle behöva ett bra möbeltyg. Är det någon som har något tips, på någon hemsida där man kan beställa bra och billiga möbeltyger på Internet?

Sv: Tygaffär på Internet

Tack! Bra sida...

Fast jag hittar inte riktigt det jag vill. Jag hade velat ha ett lite historiskt inspirerat, glansigt (för att katthåren inte ska fastna) möbeltyg.

det finns inte så mycket tyger per postorder. Ellos och de företagen har nog men frågan är om det har det du är ute efter. Måleributiken i alvik har ju också tyger men deras tygavdelning på nätet verkar ligga nere.

Om du ändå bor i sthlm så gå i stället och kolla på Siden-Carlson på drottninggatan. Tygaffären som ligger i sumpan har också ett stort och bra sortiment av allt möjligt http://www.textilcentrum.se/

Jag tror inte det finns så mycket glansigt möbeltyg. Ska du bara klä om stolar så går det ju att använda det mesta jaquardvävda, kanske med satininslag för att få det glansiga?

Det tror jag, köpte ett glansigt möbeltyg - blått med franska liljor i guld för några år sedan. Vet inte om de har någon hemsida men i Sunbyberg finns en stor tygaffär, den ligger längst med järnvägsspåren och heter Textilcentrum tror jag. I deras lajvavdelning finns ALLT.:)

Vi var i Alvik och efter mycket letande så hittade vi det vi ville ha :love:. Tills expediten meddelade att det kostade 1200 kr/m :eek:.

Ett annat som hon betecknade som billigt kostade 700 kr/m.

Det är väl inte riktigt den beskrivnigen som jag själv hade valt och som hästägande student inte eller den prisklassen som jag röra mig i.

Ellos och de företagen har nog men frågan är om det har det du är ute efter.

Jag gillade detta men jag undrar hur länge det skulle överleva på ett par stolar?

ells_1076482.jpg

Taft va? Med tanke på priserna på riktiga möbeltyger så kanske det är okej att köpa flera och byta då och då?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 077
Senast: Kajsalisa
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 241
Senast: NilHe
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 008
Senast: SaraXX
·
Hemmet Jag ska stoppa om/klä om några stolar men funderar på om jag behöver lägga tyg mellan stoppning och möbeltyget? Jag ska lägga på ny...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023