Tyg på Kavaj

C

Cosmick

Hej! :)
Jag tänkte beställa en Pikeur kavaj på internet som jag ska ha till dressyr men det är så att det finns så himla många olika tyger så jag vet inte vilken jag ska välja!
På hemsidan kan man välja mellan:
90% Polyester & 10% Elastane
100% Polyester
98% Pure Wool & 2% Elastane
53% Polyester, 44% Pure Wool & 3% Elastane
Vilket tycker ni är bäst?
Jag har också tänkt ifall jag ska köpa Diana eller Empsom, vilken tycker ni?
Lång eller kort kavaj till dressyr?

:D:D Många svar och gärna bilder om ni har! :)

Sv: Tyg på Kavaj

Ingen?
Jag gillar inte sånt typ som lätt blir sådär dammigt, vet ni vilket det är? :)

När det gäller tyget så har jag ingen aning om vad som är bäst, (jag beställde genom en hästbutik.) Men att om du ska ha lång eller kort kavaj, så brukar man ju ha längre i dressyren, alltså Diana. :)
Sen kan jag också lägga till att om du har ganska långa armar så beställ med extra långa, det var jag tvungen att köpa. ;)

Har ingen aning om tyget, trodde det var samma på alla, men jag har en Diana och jag tycker den är finast till dressyr:)

Här är lite bilder,kanske inte de bästa men:

21269835.jpg

20845734.jpg

Har haft den sen jag red ponny så den har hängt med några år:)
2205314.jpg

Senast ändrad:

Din ser jättefin ut!
Jag tror det får bli en Diana :) Det är mest det att jag är ganska kort (163)14 år och dom i affären sa att den kunde se ut som om man hade en klänning på sig. haha :D
*raderat av moderatorn*
Finns det så man kan få guldknappar på den nånstans:confused: skulle velar ha de :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Tyget kan jag inte säga något om tyvärr, däremot röstar jag för Diana-kavajen! Tror inte det kommer se ut som en klänning :p. Det tråkiga med korta kavajer är att det ser så "avklippt" o kantigt ut på dressyrekipage :o.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag köpte en underbar kavaj i vintras. Jag har en kavaj (och även en del andra plagg) från samma märke sedan tidigare, som tvättas i 30...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: Liten
·
Utrustning Hej! Jag har länge funderat på vad nosgrimmor egentligen fyller för funktion och ofta tänkt att de inte gör någon nytta, snarare tvärt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 818
Senast: Badger
·
Dressyr Sitter hemma med en dryg förkylning och har då tid att fundera och klura. Funderar på vår sports framtid. De senaste åren har det hänt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 790
Senast: kryddelydd
·
R
Kropp & Själ Jag har precis sett klart på Breaking Bad säsong 1-5 och jag har SÅ många åsikter. Har du sett BB? Vad tyckte du? Om du gillade den -...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
4 919
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar