tycks vara svårt

vinkelina

Trådstartare
efter att i nästan ett år ha lätat hingst åt mitt lilla sto, hitta ja en på andra sidan landsvägen...kontaktar ägaren och anmäler mitt intresse (det är en godkänd hingst) de skall kolla var han skall betäcka i år

nå, de visar sig att den vanliga stationen har dragit ner på antalet hingstar i år, så han ryms inte med, och ingen annan station finns inom rimligt avstånd, då han även tävlas en del...

hade i alla fall tur, min nya boxgrannes pappa har varit nån form av övervakare då hingsten tidigare var AB. så jag fick lov att använda hingsten. kontaktar ägaren och vi bestämmar att i maj-juni åka iväg till en lokal veterinär som håller på med avel på sidan om, hon har lovat att hjälpa till.

sen drabbas ägaren av hjärnblödning, han är ca 70 år. kommer att klara sig

o så nu sista droppen, hingsten är såld o skall flytta 700 km bort.

bara att hoppas att de muntliga avtalet med förra ägaren ännu gäller

Sv: tycks vara svårt

Va är de för avtal ni har skrivit och va står de i det pappret ??? Va är de för hingst du ska använda :laugh:

Shit va jobbigt! Annars har jag inte mer att säga än ovanstående. *vara nyfiken*

vi har tyvärr inget skriftligt avtal, utan jag har via telefon och genom att besöka hingsten fått lov att använda honom, han skulle egentligen varit ledig från betäckning i år, just pga att de inte fått in honom nånstans. men iom att mitt sto är 17 år så skulle gubben göra ett undantag för oss :)

vet int om de hjälper med namn, för de är en finsk finnhäst, men karl hemming heter den

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 867
Ekonomi & Juridik Okej, tar det från början. I mars i år var jag och min (då blivande) sambo och kikade på en gård här i Västernorrland, en liten gård...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
29 474
Senast: Nixehen
·
Avel Jag har ett sto som jag betäckte på inrådan av veterinär när hon var 5år, pga att hon skulle vila ett år från ridning efter en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 583
Senast: maria_b
·
C
Avel Hittade alla hittills godkända spermaimporter ( halvblodsaveln ) idag. Kursiverat är kopierat från tidningen Ridsports hemsida och...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: Donauschwalbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31