C
clownen
Jag undrar om ni tycker att vi saknar några blodslinjer i den svenska sporthäst aveln - Svenska som utländska ? Vilket blod vill vi se hos de unga hingstarna som ska göra sina bruksprov/godkännas på prestation de kommande åren ? Kanske är det något blod vi vill ha fler hingstar av ? Fråga är helt kortfattat vilket blod vill vi att hingstållarna visar fram nästa år tex - som senare ska stå här i Sverige ( ej import )?
Jag skulle tex vilja ha in en riktigt bra avkomma med ett starkt möderne e. Contender. Jag skulle även vilja ha in en bra unghingst e. Stakkato.
Överlag så vill jag se hingstar vid provet som har starkare mödernelinjer - ibland blir man nästan generad när man ser vilka ihålliga mödernelinjer en del hingstar har....
Dessutom så vill jag se fler starka unghingstar fallna ur svenska mödernelinjer också...
Helen
Jag skulle tex vilja ha in en riktigt bra avkomma med ett starkt möderne e. Contender. Jag skulle även vilja ha in en bra unghingst e. Stakkato.
Överlag så vill jag se hingstar vid provet som har starkare mödernelinjer - ibland blir man nästan generad när man ser vilka ihålliga mödernelinjer en del hingstar har....
Dessutom så vill jag se fler starka unghingstar fallna ur svenska mödernelinjer också...
Helen
Senast ändrad av en moderator: