Hej!
Mina hästar kommer ut mellan 6.00-6-45 på morgonen efter de har ätit sitt kraftfoder på morgonen. Den ena är en häst som är lite trång i luftvägarna, så därför får de sitt hö ute, och inomhus vattnar jag det ( men bara till honom).
Sedan har inte jag någon möjlighet att ge dem hö vid lunch, så de får så pass mycket hö att de klarar sig fram till ja, 14.00. Det är bara på vardagar. Sedan får de hö och kraftfoder inne. De kommer in mellan 19.30-20.00. Vid dåligt väder kan det bli så tidigt som 18.00.
Detta är två hästar som tycker om att vara ute, och jag tror att de flesta hästar tycker det är skönt att vara ute, så länge det inte är dåligt väder.
Men det är ju olika för olika hästar.
Och tips till dig som inte tyckte om att ta in dem efter det blivit mörkt, gör som jag: Sätt en strålkastare om du har möjlighet.
Våra grannar som har hästar värda ca. 250 000 :- är ute bara några timmar. Den ena har föstört tänderna och väver för fulla maskin. Den andra blev så uttråkad att han inte ville röra sig ur fläcken. De bara sparkar och sparkar i boxväggarna...