Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt i vintern med snöstormar varannan dag. Hurra, det är verkligen en seriös fodervärd som tänker hästens bästa. Jo, speciellt bussigt var du inte mot ägarna är min åsikt. Sedan går du in på ett forum och klassificerar detta som en tvist och undrar vad du har för rättigheter. Inte Trevligt.
Visst, men det är mitt i vintern och på en del ställen är det svårt att hitta stallplatser. Jag gav ett tips, men det passar nog inte skulle jag tro. Mitt tips är, var vänlig, visa hänsyn till den som har lånat ut hästen.Det var väl ägaren som ville hämta hästen direkt? Fodervärden hade ju annars tre månaders uppsägning, som FV verkar ha accepterat men ägaren ville hämta hästen "nu". Vad är det då för fel med att få tips på traven? Vart nånstans är det otrevligt?
Absolut och det var förmodligen ett misstag. Stäm hästägaren.Om det TS skrivit stämmer så är det hästägaren, inte TS, som velat ta hem hästen utan uppsägningstid. Det är alltså hästägaren som i så fall inte tänkt på hästens bästa och inte tagit med vädret i beräkningen, för om tre månader lär det inte vara snöstorm varannan dag.
Sitter man så i skiten som hästägare kanske man ska följa kontraktet (som ger en 3 månader att hitta stallplats på) istället för att krångla till det genom att säga en sak (hämtar i veckan) och göra en annan.Visst, men det är mitt i vintern och på en del ställen är det svårt att hitta stallplatser. Jag gav ett tips, men det passar nog inte skulle jag tro. Mitt tips är, var vänlig, visa hänsyn till den som har lånat ut hästen.
Formellt om man söker tvist, är det väl bara att ta kontakt med en advokat och börja processa i rättegångar. Hästlånaren har ju rätt. Hästägaren är ansvarig.
Har man lånat ut en häst finns det väl en anledning till detta. Någonting har ändrats i livet. Då kan det rent mänskligt vara svårt att hämta hem hästen hur gärna man än vill. Till exempel, Man kanske inte har vinterhjul till kärran eller man kanske inte kan hämta Hö förrän nästa månad eller höbonden har slut på Hö. På sommaren är allt lättare, lättare hitta stallplatser etc.
Detta blev struligt för TS eftersom TS påbörjade något nytt innan det gamla var avslutat. En sak i taget.
Absolut och det var förmodligen ett misstag. Stäm hästägaren.
Jag tycker att har man fått låna en häst så är det en förmån. Varför söker man en tvist när man har fått en förmån?
Visa lite hänsyn till hästägaren och sök inte bråk bara för att man hittat en"bättre"häst. Är rosetterna värda så mycket?
Jag läste första inlägget igen. Jag förstår inte det på samma sätt som du. Det är egentligen en väldigt kort problemfråga. Ödmjukhet läser inte jag in.@tara - stämmer ursprungsinformationen är det ju ägaren som varit allt annat än ödmjuk och krävt att få hämta hästen innan avtalet löper ut. TS har gått med på det, men sitter ÄNDÅ med hästen och hänvisning till de tre månaderna.
Om den informationen stämmer är det verkligen hästägaren som burit sig illa åt, och bör visa hänsyn till fodervärden.
Ja det var korkat. Förbjud genast alla korkade människor som uttalar sig förhastat. På telefon. Stäm dem. Hästägaren var korkad, men ska det tvistas om det.Sitter man så i skiten som hästägare kanske man ska följa kontraktet (som ger en 3 månader att hitta stallplats på) istället för att krångla till det genom att säga en sak (hämtar i veckan) och göra en annan.
Men i alla meningsskiljaktigheter finns ju minst två parter.
varför svarar du alla så grinigt?Ja det var korkat. Förbjud genast alla korkade människor som uttalar sig förhastat. På telefon. Stäm dem.
Ja det är korkat om du upplever det så. Ledsen, ska försöka bättra mig.varför svarar du alla så grinigt?