Tvillingkalvar

Gnist

Trådstartare
Lyckades jag fånga på bild i dag. Nu är det alltså älg jag snackar om och inte nöt av något slag ;)

ko-o-tvillingkalvar-4.jpg

ko-o-tvillingkalvar-3jpg-m.jpg

ko-o-tvillingkalvar-2.jpg

ko-o-tvillingkalvar-1.jpg

Vi såg dessa när vi var på väg för att gå ett viltspår, som en kompis lagt och helt klart stannade vi till, så att jag kunde fota de små liven :D

Sv: Tvillingkalvar

Precis, och de gånger man får se dem har man ju 99,99 gånger av 100 inte kameran med dessutom :D
Så jag är glad att jag tog den med i dag, så att jag kunde fota de små liven :)

Vet du en annan cool sak då?? när min mamma red ut med en av hennes kompisar så såg hon 5 rådjur, en älgko med kalv och när hon skulle åka hem då var det en älg som sprang brevid bilen i ett dike, den sprang brevid bilen säkert 200 meter innan det bestämde sig för att springa tvärs över vägen och sen när mamma svängde så hande älgen liksom genat genom skogen och spran ut på vägen mitt i svängen också, så mamma var näära på att smälla asså! :eek::p

Dessa två är inte många veckor gamla, vilket man ser på att de fortfarande är tämligen röda i pälsen och som sagt är det sällan man har lyckan att få se dem på så pass nära håll och dessutom har turen att ha kameran med sig :)

Så fina! Och vilken tur att du hade kameran med dig (det är ju lätt att missa fina bilder bara p.g.a. att man glömt kameran hemma annars)! :laugh:

Det är förresten inte ofta man ser älgar nuförtiden, tycker jag. Alltså inte för att jag brukar vara ute och ränna i skogen dagarna i ända, men förut skymtade man dem i alla fall då och då, om inte annat så på åkrarna/hagarna i byn. När man råkar stöta på älgar nu sitter man oftast i bilen och då är det tyvärr ganska svårt att bli direkt glad av att se dem. ;)

Nej gud va söta å sicka fina foto du tog :) Är själv väldigt förtjust i älgar :love: Vet inte varför men ja tycker det är ståtliga djur å vackra är dom oxå :love: Här hemma träffar man på älg rätt ofta nu förtiden om man jämför med för 5 år sen och då är det oftast ko m kalv:laugh: Har även hänt att man träffat 5-6 st i en liten flock å det är så häftigt att se så många samtidigt :laugh:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 309
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 738
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 670
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar