Tvättstugedrama

Vad gör du med annans torra (eller blöta) tvätt i torkrummet på din tid?

  • Inget, tar med mig min blöta tvätt till lgh

    Röster: 4 4,4%
  • Tar ner och lägger i osorterad hög utanför

    Röster: 66 72,5%
  • Viker fint och lägger i högar utanför

    Röster: 5 5,5%
  • Puttar undan på linorna så din tvätt får plats

    Röster: 12 13,2%
  • Tar ner och slänger i sopkorgen utanför

    Röster: 0 0,0%
  • Annat

    Röster: 4 4,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    91
Jag utgår från det på något sätt går att se vilken lägenhet som har tvättiden innan för på något sättmåste man ju kunna boka tid. Jag går och ringer på grannen. När jag tvättade för några veckor sen så inträffade just detta och jag gick och ringde på och påminde om att det var dags att ta ner tvätten. Problem solved.
Nej, bara random numrerade låskolvar.
 
Jag utgår från det på något sätt går att se vilken lägenhet som har tvättiden innan för på något sättmåste man ju kunna boka tid. Jag går och ringer på grannen. När jag tvättade för några veckor sen så inträffade just detta och jag gick och ringde på och påminde om att det var dags att ta ner tvätten. Problem solved.
Vi har bokningscylindrar men det är inte samma nummer på dem som på lägenheterna. Finns dessutom flera i annan färg och med fyrsiffriga nummer, de vanliga har tresiffriga nummer.
Är också många som tar bort cylindern och lämnar öppet när de torkar tvätten så då vet man inte ens vilket nummer som tvättat. (Här kan man låsa tvättstugan med bokningscylindern).
 
Inte upprörande nog för att klassas som drama i min värld. ;)

Jag hade antagit att nåt gått fel. Lagt tvätten i påsar/korgar och ställt utanför. Och sedan fortsatt med mitt.
Nä, det var lite ironi i det. Gemensamma tvättstugor har ju en tendens till att röra upp känslor. 😁
 
Jag hade tagit med mig min blöta tvätt upp i lägenheten 🙈
Jag också! Det hände några gånger i förra lägenheten, jag torkade alltid i lägenheten istället för torkrummet som ibland var upptaget, barnen blev upprörda om det var taget när de tvättade så jag bad dem bara ta med vår tvätt upp så kunde vi hänga den hos oss istället.
 
Det har faktiskt bara hänt mig en gång och då drog jag bara ner tvätten och la den i deras påsar. Hade inte lagt det på golvet och aldrig i livet att jag hade tagit upp min tvätt för att torka i lägenheten. 😅
 
Det har faktiskt bara hänt mig en gång och då drog jag bara ner tvätten och la den i deras påsar. Hade inte lagt det på golvet och aldrig i livet att jag hade tagit upp min tvätt för att torka i lägenheten. 😅

Jag saknar de stora maskinerna. Sedan saknar jag det faktum att man hade en tvättid man tvättade och sedan var skiten över på några veckor. Nu blir det en maskin itagetdå och ibland.

Jag har inte haft tvattstuga sedan jag forst flyttade hemmifran ... och skulle inte kunna tanka mig ens att bo i lagenhet nu. :angel:

Har har vi ju betydligt storre maskiner hemma an i Sverige. Det har bara varit for hasttacken jag behovt ga till "coin laundry" och da tar jag hem dem vata i alla handelser. (har tar min tvattmaskin lite mer an 10 kg)
 
Senast ändrad:
Jag saknar de stora maskinerna. Sedan saknar jag det faktum att man hade en tvättid man tvättade och sedan var skiten över på några veckor. Nu blir det en maskin itagetdå och ibland.

Jag har saknat tvättstuga sedan jag flyttade från studentboendet just för att kunna tvätta 4 maskiner och ha allt torrt och klart på 3 h, älskar det 😍

Jag blir noll upprörd av stökig tvättstuga eller glömd tvätt. Städar så det är lite renare efter mig än innan och är någon tvätt kvar (inte hunnit hända mig ännu denna gång) så antar jag bara något blivit fel och avbryter så jag kan fixa min tvätt. Hade jag haft tid och möjlighet kanske jag hänger fuktig tvätt över kanten på en korg med resten av tvätten i men annars hade det fått vara. Handlar alltså bara om vad jag har tid och ork till, inget om drama eller frustration.

Tvättar tex typ alltid samma tid och någon strax före mig min favorittid använder ett blått sköljmedel och spiller alltid 🤣 Tacksamt för mig att enkelt kunna städa lite bättre än hen tänker jag bara 😁
 
Jag saknar de stora maskinerna. Sedan saknar jag det faktum att man hade en tvättid man tvättade och sedan var skiten över på några veckor. Nu blir det en maskin itagetdå och ibland.
Jag hade tvättid söndagar tidigare. Bor i lägenhet med egen tvättmaskin och torktumlare. har fortfarande tvättid söndagar. Det är bara att skaffa sig rutiner istället för att tvätta då och då.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp