Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan läsa, ej prenumerant.
Jag kan läsa, inte prenumerant.
Låter som det sitter ludd i silen före pumpen. Den kan vara i botten på maskinen och nås genom lucka i trumman, eller så nås den från lucka någonstans i nederkant på maskinen. Borde stå i instruktionsboken.
Vi har också haft lite problem med det där på senaste. Nu har vi provat att fylla maskinen lite mindre samt att lägga en del av tvättmedlet i själva trumman istället för i facket, och de senaste två tvättarna (båda 40-graders) har inte luktat unket alls. Jag vet inte vilket av det som hjälpte, om ens något, men än så länge verkar det lovande i alla fall.
Jag kör med tvättnötter, kör bara handdukar/lakan i 90 grader, resten i 40. Har två tröjor som kan lukta dåligt, måste ha med materialet att göra (så dessa tvättas ibland med vanligt tvättmedel), men resten luktar bra! Ättika-blandning som sköljmedel.
Haha!! Vad gör man inte för att tjäna pengar!Såg att dom börjat sälja parfymerad ättika (”tvättättika”) i butikerna nu, svindyrt
Du kan lika gärna skippa tvättnötterna och köra med bara vatten.Jag kör med tvättnötter, kör bara handdukar/lakan i 90 grader, resten i 40. Har två tröjor som kan lukta dåligt, måste ha med materialet att göra (så dessa tvättas ibland med vanligt tvättmedel), men resten luktar bra! Ättika-blandning som sköljmedel.
Det står i länken som delades tidigare i tråden . Handlar om att olika enzymer är bra på olika saker typ.Jag läste någonstans att det är bra (för maskinen?) att byta tvättmedelssort ibland.
Det är säkert bara en myt.
Minns inte vad det stod om varför man ska göra det men OM det ligger nån sanning i det så kan jag tänka mig att det är för att de är olika effektiva på att förutom att tvätta kläderna hålla maskinen fräsch invändigt?
Lura dom jävlarna och köp ättikssyra på färgaffären.Haha!! Vad gör man inte för att tjäna pengar!
Med tanke på att en påse räcker flera år så kör jag vidare, för jag är nöjd med resultatetDu kan lika gärna skippa tvättnötterna och köra med bara vatten.
https://www.radron.se/tester/boende-tradgard--husdjur/tvattmedel-alternativa/
Det står i länken som delades tidigare i tråden . Handlar om att olika enzymer är bra på olika saker typ.