Tvättmaskin luktar surt

Var nyss in på Dollarstore. De hade 3-4 olika sorters tvättmaskinsrengörng. Borde alltså finnas i andra affärer också :)
Jag har köpt på ICA, tre tabletter, liknande sådana man har till diskmaskinen. Rengöringstabletter. De till diskmaskinen funkar till den, kör en tablett en gång i månaden, men har ännu inte testat de till tvättmaskinen då den bara tvättar i 40 grader och man ska använda dem i 60 eller 90 grader.
 
Eller rättare sagt, tvätten luktar surt.
Att köra i 60 grader blir ok, det luktar lite men inte så farligt. I 40 grader luktar det gammal gympapåse i hela tvättstugan när man tömmer maskinen.

Har provat köra tom i 90 grader, med ättika och tom med tvättmedel. Det har inte hjälpt..

Testar även att tvätta med två matskedar ättika som sköljmedel när jag tvättar. Hjälper inte det heller..

Har givetvis gjort rent och torkat ur hela maskinen. Lämnar alltid lyckan öppen efter tvätt
Jag har inte läst alla svar, men ättika är bra för att ta bort lukt. Kör den tom med ättika i. Kan också vara så att det blivit beläggningar av kalk, järn eller något sånt och att smuts fastnar i den.
 
Jag har inte läst alla svar, men ättika är bra för att ta bort lukt. Kör den tom med ättika i. Kan också vara så att det blivit beläggningar av kalk, järn eller något sånt och att smuts fastnar i den.
Ättika har jag provat. Hjälpte ingeting.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Zacci
·
Hemmet Jag brukar aldrig tveka vad gäller tvätt men nu vet jag inte och behöver råd. Jag brukar tvätta mina tights för hand då de ska tvättas...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Otherside
·
Hemmet Min mans tröjor luktar aldrig riktigt rent, fast att de är tvättade. Jag har tvättat i 60 grader och testat olika tvättmedel, både...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 415
Senast: 95johsv
·
Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
6 713
Senast: Riru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp