Och ett sådant har dom på UllaredHar du testat tvättmedel för sportkläder (dvs som ska ta bort dålig lukt)? Det har fungerat väldigt bra för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ett sådant har dom på UllaredHar du testat tvättmedel för sportkläder (dvs som ska ta bort dålig lukt)? Det har fungerat väldigt bra för mig.
Var nyss in på Dollarstore. De hade 3-4 olika sorters tvättmaskinsrengörng. Borde alltså finnas i andra affärer ocksåJa jag tänker det med, det borde inte vara vardagskläderna som är problemet.
Får köpa in mer rengöring, så vi har till nästa gång om det blir samma sak igen.
Jag har köpt på ICA, tre tabletter, liknande sådana man har till diskmaskinen. Rengöringstabletter. De till diskmaskinen funkar till den, kör en tablett en gång i månaden, men har ännu inte testat de till tvättmaskinen då den bara tvättar i 40 grader och man ska använda dem i 60 eller 90 grader.Var nyss in på Dollarstore. De hade 3-4 olika sorters tvättmaskinsrengörng. Borde alltså finnas i andra affärer också
Jag har inte läst alla svar, men ättika är bra för att ta bort lukt. Kör den tom med ättika i. Kan också vara så att det blivit beläggningar av kalk, järn eller något sånt och att smuts fastnar i den.Eller rättare sagt, tvätten luktar surt.
Att köra i 60 grader blir ok, det luktar lite men inte så farligt. I 40 grader luktar det gammal gympapåse i hela tvättstugan när man tömmer maskinen.
Har provat köra tom i 90 grader, med ättika och tom med tvättmedel. Det har inte hjälpt..
Testar även att tvätta med två matskedar ättika som sköljmedel när jag tvättar. Hjälper inte det heller..
Har givetvis gjort rent och torkat ur hela maskinen. Lämnar alltid lyckan öppen efter tvätt
Ättika har jag provat. Hjälpte ingeting.Jag har inte läst alla svar, men ättika är bra för att ta bort lukt. Kör den tom med ättika i. Kan också vara så att det blivit beläggningar av kalk, järn eller något sånt och att smuts fastnar i den.